آخرین وضعیت جمعآوری پل بعثت و جزئیات ساخت پل جدید
مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران درخصوص ایمنسازی بزرگراه بعثت با اجرای پل جدید توضیحاتی ارائه کرد.
مهدی صداقتی در گفتوگو با مجله خبری آبادی 118، درخصوص سرانجام پل بعثت در منطقه ۱۶ شهرداری تهران با اشاره به اینکه پل بعثت برای اهداف کوتاهمدت و موقت در اواخر دهه ۶۰ ساخته شد، افزود: در کمتر از دو ماه پل بعثت را بر روی خطوط راهآهن که از آن محدوده عبور میکرد، ساختند.
وی ادامه داد: این پل ۳۱۰ متر طول با عرض ۲۰ متر تنها دو خط عبوری را پوشش میدهد و از آنجایی که طراحی و ساخت این پل طی زمان کوتاهی انجام شده بود از اواخر دهه ۷۰ مطالعات و بررسیهای دورهای پل بعثت آغاز شد و بررسیها نشان داد که عرض کم و شیب تند پل و همچنین گاباری و ارتفاع کم نسبت به خطوط ریلی که دقیقا از زیر پل تردد میکنند موجب شده که پل کارآیی لازم را نداشته باشد.
مدیر عامل سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران با بیان اینکه پایش رفتار لرزهای پل بعثت نشاندهنده عدم استحکام سازه در زمان وقوع زمینلرزههای شدید است، گفت: مقاومسازی و بهسازی لرزهای این پل توجیه فنی و اقتصادی نداشت و وجود چراغهای راهنمایی در تقاطعهای همسطح شهید رجایی و خزانه بخارایی در بزرگراه بعثت و وجود دوربرگردانهای همسطح و ناایمن در این بزرگراه سبب شد که مدیران شهری به طراحی پل جدید تأکید کنند.
صداقتی با بیان اینکه قطعا اجرای ساخت پل جدید بعد از جمعآوری پل موجود و جابهجاییهای متعدد ترافیکی در این بزرگراه امکانپذیر خواهد بود، در تشریح ویژگیهای پل جدید، تصریح کرد: در طرح جدید، پل از غرب خیابان رجایی شروع شده و با عبور از تقاطعهای شهید رجایی، راهآهن و مترو و در ادامه عبور از روی خیابان شهید بخارایی در محدوده بوستان بعثت به سطح صفر برمیگردد و براساس برنامهریزیهای انجام شده این پل با احتساب شیبراههها ۱۹۰۰ متر خواهد بود که ۴۵ متر عرض تقریبی آن خواهد بود و شامل سه خط تندرو و دو خط کندرو و یک پیادهرو در هر مسیر خواهد بود و این در حالی است که دو رمپ ورودی و دو رمپ خروجی برای آن برای دسترسی به ترمینال جنوب، خیابان شهید رجایی و خیابان شهید بخارایی تعبیه شده است.
وی با بیان اینکه با جمعآوری پل قدیمی و احداث پل جدید عملا ظرفیت جنوبیترین بزرگراه شهر تهران بعد از کمربندی آزادگان افزایش مییابد، در مورد زمان ساخت این پل، گفت: به نظر میرسد که ساخت پل جدید دو ساله به اتمام برسد و با اجرای آن شاهد روانسازی و ایمنسازی ترافیک غرب بزرگراه بعثت و حذف چراغهای راهنمایی دو تقاطع شهید بخارایی و رجایی خواهیم بود.
انتهای پیام