اجتماعی

آغاز اجرای مرحله نخست بیمه اجتماعی مادران در مناطق روستایی

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر از آغاز اجرای مرحله نخست بیمه اجتماعی مادران روستایی و عشایری خبر داد.

به گزارش مجله خبری آبادی 118، بیت‌الله برقراری در نشست خبری اعلام فراخوان ثبت نام از مادران غیرشاغل دارای سه فرزند و بیشتر در مناطق روستایی و عشایری در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت، بیان کرد: این قانون پشتیبانی معنوی زیادی در راستای حمایت از جوانی جمعیت می‌کند.

وی گفت: بند ب ماده ۱۰۳ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه مقرر می‌کند که وزارت رفاه مکلف است در راستای سیاست‌های تحکیم خانواده طی ۶ ماه بررسی و طرح خود را برای بیمه اجتماعی زنان خانه دار دارای حداقل سه فرزند فراهم کند و قانون هم تصویب شده است و بعد از تصویب آیین نامه اجرایی در دولت تصویب شد.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با اشاره به اینکه طبق آمار ۲ میلیون و ۲۶۵ هزار نفر مشمول قانون هستند که فرآیند ثبت نام و عضویت مشخص است، گفت: طبق استعلام نیز، مشمولانی که در مرحله اول داریم مشمولانی هستند که از زمان ابلاغ قانون به بعد صاحب فرزند سوم و بیشتر شدند.

وی افزود: امسال ۵۰۰ هزار مادران غیرشاغل که در مناطق روستایی و عشایر زندگی میکنند و  تحت پوشش بیمه دیگری نیستند، تحت پوشش این صندوق قرار گیرند.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023