جامعه شهری

اجرای ۱۰ پروژه پیشران منطقه‌ای در ۱۰ پهنه روستایی کشور

مدیرکل اشتغال معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور از اجرای ۱۰ پروژه پیشران منطقه‌ای در۱۰ پهنه روستایی کشور با هدف تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» خبر داد.

به گزارش مجله خبری آبادی 118، هادی فلاحی در تشریح اجرای ۱۰ طرح پیشران منطقه‌ای در کشور گفت: با توجه به نامگذاری سال به نام جهش تولید با مشارکت مردم طبق سنوات گذشته جهت گیری‌ها و سیاست گذاری‌ها به سمت تحقق شعار سال حرکت کرد؛ لذا بسته جامعی برای تحقق شعار سال تهیه شد که هم جهش تولید دنبال شود و هم با مشارکت مردم اتفاقات مطلوب رقم بخورد که این بسته اجزای مختلفی دارد.

وی افزود: بخشی از این بسته پروژه‌های پیشران منطقه‌ای بود که درباره توسعه زنجیره‌های ۱۰ رسته استراتژیک در ۱۰ پهنه کشور توجه ویژه صورت گرفته است. در این پروژه‌ها یک نهاد مجری مردمی را در نظر خواهیم گرفت که به عنوان هماهنگ کننده و عامل توسعه این زنجیره‌ها و یک نهاد حامی همکار داشته باشیم که در لایه حاکمیتی کمک کند. برای پشتیبانی این پروژه‌ها در انتخاب نیز بر اساس شاخص‌ها و فرایندی عمل کردیم و تلاش شد روی رسته‌هایی متمرکز شویم که هم امنیت غذایی دنبال شود و هم در این رسته‌ها سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار گیرد.

مدیر کل اشتغال معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور ادامه داد: ۱۰ پهنه جغرافیایی در شورای عالی جهادسازندگی تعریف شد. در سال گذشته با هدف مدیریت منطقه ای بهتر روی پهنه‌ها و رسته‌ها متمرکز شدیم که مزیت این ۱۰ پهنه در رست‌ها به شکل مشهود قابل دستیابی باشد. برای مثال در شمال شرق کشور روی توسعه زنجیره غذایی دام سبک کار می کنیم.

وی تأکید کرد: شهرستان‌های هدفی داریم که دامنه خدمات روی منطقه گسترده می‌شود. در این روند سعی کردیم زنجیره به صورت کامل دیده شود یعنی از تأمین نهاده تا فروش به صورت کامل اضلاع دیده شود و تمام زنجیره با مشارکت حلقه های مردمی اتفاق میوفتد هم عاملیت توسعه با حلقه مردمی به عنوان کارگزار و هم سایر حلقه‌ها.

مدیرکل اشتغال معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با اشاره به اینکه کار را به صورت الگو تعریف کردیم و در سال آینده با کمک دستگاه‌های مربوطه توسعه انجام خواهد شد، افزود: در حال حاضر برنامه ریزی شده در این بسته و پروژه پیشران که ۲۵ هزار نفر اشتغال است، مستقیم و غیر مستقیم درگیر خواهند شد و هدفگذاری این است که در بازه یکساله به خروجی برسیم.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023