جامعه شهری

احداث پل به جای زیرگذر غیراستاندارد چوب‌تراش برای اتصال محلات طرشت شمالی و جنوبی

مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران اعلام کرد که با همکاری شهردار منطقه ۲، گزینه نهایی اتصال ایمن محلات طرشت شمالی و جنوبی انتخاب شد.

به گزارش مجله خبری آبادی 118، محمدصادق خیرخواه مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران در نشست هیئت طرح هندسی این سازمان، ضمن تقدیر از نقش دغدغه‌مند و تصمیم‌سازی این نهاد در انتخاب گزینه‌های برتر فنی و مهندسی، از نهایی شدن طرح جایگزین زیرگذر خیابان چوب‌تراش در تقاطع با بزرگراه شیخ‌فضل‌الله نوری خبر داد و گفت: اتصال ایمن محلات طرشت شمالی و جنوبی از طریق احداث پل روگذر تقاطع خیابان‌های چوب‌تراش و تیموری با بزرگراه شیخ‌فضل‌الله نوری تامین خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه اتصال مستقیم شمالی- جنوبی میان معابر مذکور، شرایط حذف زیرگذر ناایمن خیابان چوب‌تراش را فراهم کرد، گفت: تصمیم‌گیری در خصوص غیرهمسطح‌سازی گردش‌های ترافیکی تقاطع براساس تحلیل هزینه- فایده صورت خواهد پذیرفت.

خیرخواه، با بیان اینکه موضوع اتصال ایمن محلات طرشت شمالی و جنوبی پیرو درخواست شهرداری منطقه ۲ در هیئت سیویل سازمان مشاور مطرح شده است، گفت: با اجرایی شدن پل روگذر تقاطع خیابان‌های چوب‌تراش و تیموری با بزرگراه شیخ‌فضل‌الله نوری یکی از مشکلات قدیمی شهروندان این محدوده از منطقه ۲ برطرف خواهد شد.

همچنین در ادامه مهدی صالحی شهردار منطقه ۲ نیز طی سخنانی در این نشست با بیان اینکه تلاش برای حذف زیرگذر چوب‌تراش نه اقدامی صرفا ترافیکی، بلکه راهکاری به منظور اتصال ایمن محلات طرشت شمالی و جنوبی و همچنین کاهش آسیب‌های اجتماعی است، یادآور شد: محلات فوق در وضع موجود از طریق یک کالورت هدایت آبهای سطحی به یکدیگر متصل شده‌اند و این معبر غیراستاندارد، تنها مسیر ارتباطی شهروندان در بخش‌های شمال و جنوب بزرگراه شیخ‌فضل‌الله نوری به شمار می‌آید.

وی ابراز امیدواری کرد با تصویب و تثبیت گزینه نهایی در مراجع ذیربط، گسست محله طرشت که به واسطه احداث بزرگراه شیخ‌فضل‌الله نوری در دهه‌های گذشته اتفاق افتاده است، برطرف شده و امکان تردد ایمن و روان ترافیکی در شمال و جنوب این محله فراهم شود. 

گفتنی است در نشست اخیر هیئت سیویل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران که با حضور جمعی از متخصصان خبره عمران و ترافیک برگزار شد، درباره ۳ گزینه مختلف اجرایی به منظور جایگزینی با زیرگذر چوب‌تراش بحث و تبادل نظر و گزینه نهایی ضمن درنظرگرفتن ملاحظات مختلف فنی، ترافیکی و اقتصادی انتخاب شد. ساماندهی ترافیکی بزرگراه شیخ‌فضل‌الله نوری حدفاصل بزرگراه‌های جناح و یادگار امام(ره) که به واسطه حرکات تداخلی، دچار افزایش زمان سفر و اختلال در ایمنی تردد شده است، از دیگر ثمرات اجرای این پروژه به شمار می‌آید.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023