گردشگری و سفر

احداث ۴ پارکینگ در پروژه گردشگری دره گردو اراک

مجله خبری آبادی 118/مرکزی معاون زیربنایی شهرداری اراک گفت: طبق طرح تدوین شده، ۴ پارکینگ در پروژه گردشگری دره گردو احداث می شود.

مرادی، امروز، ششم شهریورماه ۱۴۰۲ در جریان بازدید اصحاب رسانه از پروژه‌های شهری اراک، با اشاره به اینکه عملیات اجرایی پروژه دره گردو از اواخر سال گذشته آغاز شد، گفت: در حال حاضر دو قرارداد ۲۴ و ۲۱ میلیارد تومانی برای رودکنار این منطقه تعریف شده که قرارداد ۲۴ میلیارد تومانی تا پایان سال اجرایی می‌شود و قرارداد دیگر نیز تا اواخر خردادماه زمان دارد.

وی با اشاره اینکه وسعت فضای سبز منطقه بالغ بر ۸۰ هکتار خواهد بود، افزود: برای آبیاری این فضای سبز نیازمند آب هستیم که اقدامات لوله‌گذاری از قنات میدان انقلاب انجام شده و نصب پمپاژ نیز انجام می‌شود و هدایت آب به کل فضای سبز صورت می‌گیرد که خوشبختانه عملیات تاسیساتی انتقال به پایان رسیده است.

مرادی اضافه کرد: دو قرارداد ۸ و ۱۳ میلیارد تومانی برای روشنایی منطقه منعقد شده است.

وی با اشاره به اینکه ۵۳ کاربری برای دره گردو دیده شده است، افزود: رینگ اول پروژه حدود ۷ کیلومتر طول دارد و کاربری‌های انتفاعی شامل رستوران، کافی شاپ و سفره‌خانه و … وابسته به رینگ اول است و با تکمیل زیرساخت‌ها و جذب سرمایه‌گذاری، کاربری‌های مذکور اجرایی می‌شوند.

مرادی اضافه کرد: احداث سه پارکینگ در این طرح دیده شده است که اولین پارکینگ با ظرفیت ۱۵۰ دستگاه در ورودی منطقه از کمربندی جنوبی احداث می‌شود، پارکینگ دوم با ۱۵۰ دستگاه ظرفیت در اطراف دکل برق در میدان کوهنورد احداث می‌شود، پارکینگ سوم نیز پشت بیمارستان امام خمینی(ره) با ظرفیت ۳۵۰ دستگاه خودرو احداث می‌شود که زیرسازی اولیه انجام شده است.

وی با اشاره به عقب نشینی دیوار بیمارستان امام خمینی(ره)، گفت: دیوار سمت کمربندی جنوبی حدود ۶۰ متر عقب نشینی خواهد داشت که بخشی از آن نیز به پارکینگ اختصاص می‌یابد.

مرادی با بیان اینکه سال گذشته عملیات اجرایی باغ گردو انجام و نهال‌های ۵ ساله کاشته شد و پروژه آبرسانی نیز انجام شده است، گفت: ۵ زمین بازی مختلف والیبال، بسکتبال، بیسبال و تنیس و … در فضای دره دیده شده است، همچنین مجموعه سرویس بهداشتی و نمازخانه با پیش بینی اولیه رقم ۲۷ میلیارد تومان هزینه در دستور کار قرار دارد که مناقصه و جذب پیمانکار در جریان است.

وی بیان کرد: مذاکرات خوبی برای احداث تله کابین به طول ۱۶۵۰ متر انجام شده است و امیدواریم به زودی برنامه اجرایی، انجام شود. البته سرعت کار در پروژه بالا رفته و امیدواریم به زودی به بهره‌برداری برسد.

معاون زیربنایی شهرداری اراک گفت: رینگ اصلی پروژه با طول ۷ کیلومتر از شمال غربی پروژه شروع و به شمال شرقی ختم می‌شود. برای احداث این رینگ ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است. محل عبور برای خودروهای خدماتی دیده شده و عبور آزاد خودروهای عمومی ممنوع خواهد بود.

وی در خصوص آخرین وضعیت پروژه میدان امام خمینی(ره) اراک بیان کرد: عملیات اجرایی این پروژه در مساحتی حدود ۱۳ هکتار از تیرماه سال گذشته شروع شد و زمانبندی احداث آن دو ساله است، اما با توجه به سرعت کار، تا قبل از شروع فصل بارندگی، کار تمام شده و پروژه بهره برداری می‌شود.

مرادی گفت: ضلع شرقی پروژه به دلیل نداشتن معارض خاص، تکمیل شده و ضلع غربی به دلیل درگیری با تاسیسات با سرعت کمتری پیش رفته است، اما در اسرع وقت ضلع غربی تکمیل می شود و تلاش خواهیم کرد که پروژه نهایتا تا آذرماه تمام شود.

وی با اشاره به برخی از تملکات در مسیر پروژه افزود: تملکات اساسی در عرصه ملک نمایشگاه و موسسه کنار آن و تملک ملک شهرک‌های صنعتی انجام شده و حدود ۵ متر تعریض خیابان انجام می‌شود، همچنین طرح روشنایی تاییدیه لازم را دریافت کرده و پیمانکار روشنایی نیز در حال عقد قرارداد با قرارگاه خاتم الانبیا است، محدوده مورد نیاز فضای سبز نیز آماده شده است و فقط کار در ضلع غربی باقی مانده است.

مرادی هزینه و پیش بینی اولیه پروژه را ۵۳ میلیارد تومان بیان کرد و افزود: پیش بینی می‌شود که رقم نهایی پروژه چیزی در حدود ۱۴۰ تا ۱۵۰ میلیارد تومان باشد.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023