گردشگری و سفر

اختصاص 110 میلیارد تومان اعتبار به حوزه میراث فرهنگی گلستان

مجله خبری آبادی 118/گلستان سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: در سفر رئیس جمهور به گلستان 110 میلیارد تومان اعتبار به حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اختصاص یافت.

رحمان فرمانی در گفتگو با خبرنگار مجله خبری آبادی 118 با اشاره به آخرین وضعیت تله کابین گرگان اظهار کرد: محور گردشگری ناهارخوران برای مردم ایران از جمله گلستان شناخته شده است و برای همه افراد جذابیت دارد، در حال حاضر تیمی از تهران به گلستان اعزام شده و در حال بررسی موضوع تله کابین گرگان هستند که امیدوارم در نتیجه سفر پرخیر و برکت رئیس جمهور به گلستان اتفاقات خوبی در این زمینه رخ دهد و گره این پروژه باز شود، نگاه ما و دیگر مسئولان توسعه گردشگری به همراه پایداری محیط زیست است.

وی با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور به گلستان شاهد چند اتفاق خوب در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بودیم، افزود: در نتیجه این سفر پر خیر و برکت، تامین اعتبار برای ترمیم دیوار دفاعی گرگان انجام شد، همچنین اعتباری برای موزه روستایی قرق به عنوان دومین موزه روستایی کشور اختصاص یافت که امیدوارم فاز نخست این پروژه در ماه های آینده اجرایی و وارد چرخه گردشگری کشور شد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان با بیان اینکه اعتبارات خوبی به حوزه بازارچه های صنایع دستی استان اختصاص یافت، یادآور شد: در هر شهرستان یک بازارچه صنایع دستی ایجاد می شود تا هنرمندان صنایع دستی تولیدات و محصولات خود را در یک نقطه متمرکز به شهروندان و گردشگران ارائه کنند.

فرمانی با بیان اینکه در حال حاضر بازارچه صنایع دستی در علی آبادکتول به بهره برداری رسید، تصریح کرد: بازارچه صنایع دستی در آق قلا پیشرفت خوبی دارد و در هشت شهرستان دیگر گلستان نیز این اتفاق افتاده است، در صورتی که شهرداری ها زمین های مناسب برای ایجاد بازارچه صنایع دستی را در اختیار ما بگذارند ساخت و واگذاری به هنرمندان بر عهده ما قرار می گیرد و ما نیز آمادگی لازم برای اجرای این پروژه را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه موزه بزرگ گلستان، برج جهانی قابوس و پروژه های مربوط به حوزه زیرساخت های گردشگری و مزارع گردشگری از جمله دیگر پروژه هایی است که تامین اعتبار برای آن انجام شده است، یادآور شد: در سفر رئیس جمهور به گلستان حدود ۱۱۰ میلیارد تومان به بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اختصاص یافت که هدیه ای به مردم گلستان است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان با بیان اینکه در سفر وزیر میراث فرهنگی به گلستان به مسئله امامزاده ها به عنوان یک منطقه گردشگری تأکید شد، ابراز داشت: امیدوارم طی هماهنگی هایی که با این سازمان خواهیم داشت اقدامات مشترکی در امامزادگان و بقاع متبرکه انجام شود چراکه متولی امامزدگان سازمان اوقاف و امور خیریه است.

فرمانی با بیان اینکه برخی از امامزدگان و بقاع متبرکه کاربری گردشگری نیز دارند، تاکید کرد: امامزادگان عمدتاً در مناطق خوش آب و هوا قرار دارند لذا می توانیم گردشگری مذهبی را در بقاع متبرکه فعال کنیم.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023