گردشگری و سفر

ارتقای روستای طرق کوهسرخ مطالبه جدی و عمومی مردم

مجله خبری آبادی 118/خراسان رضوی معاون هماهنگی امور مجتمع اداری شهرستان کوهسرخ گفت: انتظار و مطالبه دیرینه، عمومی‌، جدی و به حق مردم شهرستان کوهسرخ، ارتقای روستای طَرق به شهر است.

رضا داروغه در حاشیه در آئین تکریم و معارفه سرپرستان بخشداری بررود به مجله خبری آبادی 118 گفت: پس از تشکیل شهرستان کوهسرخ به عنوان سی امین شهرستان خراسان رضوی و تشکیل بخش بررود به مرکزیت روستای طرق در سال ۹۸، به رغم پیگیری‌های صورت گرفته و برخورداری این روستا از امتیاز عنوان مرکز بخش، تاکنون پیگیری‌ها به نتیجه مطلوب نرسیده است.

وی خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های لازم برای ارتقای این روستای تاریخی و گردشگری به شهر با معماری بی‌نظیر پله کانی و برخورداری از دیگر شرایط لازم از جمله ظرفیت‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و… فراهم است و باید به خواسته مردم این منطقه در ایجاد توسعه متوازن توجه کرد.

معاون فرماندار کوهسرخ گفت: تداوم خدمات‌رسانی با یک نیروی دهیار بدون داشتن نیرو، امکانات و تجهیزات کار بسیار سختی است و باید با ارتقای به شهر و تأسیس شهرداری، برای ارائه خدمات‌رسانی به هنگام و کیفی به مردم تلاش کرد.

داروغه تصریح کرد: در حال حاضر رسیدگی به موضوعات و خدماتی نظیر نظارت بر ساخت و سازها، ایجاد فضای سبز، ایستگاه آتش‌نشانی و خدمات ایمنی و…، صرفاً با یک نیروی دهیار صورت می‌گیرد و انتظار می‌رود با این ارتقا زمینه به کارگیری رسمی نیروهای مورد نیاز خدماتی و بهره‌مندی از تجهیزات و ماشین‌آلات مورد نیاز در بخش فراهم شود.

وی تأکید کرد: در حال حاضر جمعیت روستای طرق بر اساس آمار رسمی سرشماری سال ۹۵ از برخی شهرهای ایجادی و تأسیس شده خراسان رضوی بیشتر است و می‌طلبد تا موضوع ارتقای این روستا به شهر فارغ از هر نگاهی با سرعت بیشتری دنبال شود.

روستای تاریخی طرق مرکز بخش بررود در دهستانی به همین نام  قرار دارد و بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ جمعیت آن ۱۵۰۷ نفر (۵۷۲ خانوار) بوده است.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023