جامعه شهری

اضافه‌کار شهرداران چگونه محاسبه می‌شود؟

اداره کل حقوقی قوه قضاییه به سوالی درباره مرجع تصویب میزان ساعات اضافه‌کار و فوق‌العاده تعطیلات شهرداران پاسخ داد.

به گزارش مجله خبری آبادی 118، متن سوال مطرح شده و پاسخ اداره کل حقوقی قوه قضاییه به شرح زیر است:

سوال:

به موجب فرآیند پیش‌بینی شده در قانون، تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب ۱۳۷۵ با اصلاحات بعدی پس از انتخاب شهردار توسط اعضای شورای اسلامی شهر و سپری کردن مراحل قانونی در نهایت حکم شهردار (صرف نظر از مراکز استان و شهرهای دارای بیش از یک میلیون نفر جمعیت) توسط استاندار توشیح و ابلاغ می‌شود. وفق احکام مندرج در مجموعه قوانین و مقررات حاکم بر شوراهای اسلامی شهرها؛ بویژه: ماده ۸۰ قانون یادشده، تصویب و نظارت بر حسن عملکرد مالی شهرداری از وظایف ذاتی شوراهای اسلامی شهر است و در مقام نظارت عالیه، شهرداری‌ها به عنوان زیر مجموعه معاونت عمرانی -«اداره کل امور شهری»- استانداری‌ها شناخته می‌شوند؛ با عنایت به مراتب پیش‌گفته، خواهشمند است اعلام فرمایید تصویب میزان ساعات اضافه‌کار و تعطیلات شهرداران بر عهده کدام مرجع است؟

نظریه مشورتی اداره کل حقوقی قوه قضاییه:

با توجه به ماده ۳۶ آیین‌نامه استخدامی کارکنان شهرداری‌های کشور مصوب ۱۵/۸/۱۳۸۱ هیأت وزیران و با لحاظ آیین‌نامه حقوق و مزایای شهرداران مصوب ۱۹/۳/۱۳۷۰ با اصلاحات و الحاقات بعدی، پرداخت مزایا و میزان ساعات اضافه‌کار شهرداران مطابق قانون استخدام کشوری مصوب ۱۳۴۵ با اصلاحات بعدی و قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت مصوب ۱۳۷۰ با اصلاحات و الحاقات بعدی است. همچنین در خصوص میزان فوق‌العاده تعطیلات شهرداران در قوانین و مقررات جاری، حکم خاصی پیش‌بینی نشده است.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023