گردشگری و سفر

اعتلای جایگاه گردشگری اردبیل در سال ۲۰۲۳ میلادی

مجله خبری آبادی 118/اردبیل مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل گفت: اعتلای جایگاه گردشگری اردبیل در سال ۲۰۲۳ میلادی می تواند سبب تقویت زیرساخت های گردشگری و رونق این صنعت در استان شود.

نادر فلاحی 26 تیر در نشست صمیمی با خبرنگاران اظهار کرد: شهر اردبیل در اجلاسیه عضو کشورهای اکو در خجند تاجیکستان به عنوان پایتخت گردشگری این کشورها در سال ۲۰۲۳ میلادی انتخاب و در این راستا ستاد استانی به ریاست استاندار تشکیل شده است و ستاد ملی نیز در تهران به ریاست وزیر میراث فرهنگی تشکیل می‌شود.

وی اضافه کرد: اعتلای جایگاه گردشگری اردبیل در سال ۲۰۲۳ میلادی می تواند سبب تقویت زیرساخت های گردشگری و رونق این صنعت در استان شود و بی شک اگر این مهم تحقق یابد، در بخش های مختلف استان تاثیرات مثبت و ماندگاری خواهد داشت.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل ستاد استانی رویداد اردبیل ۲۰۲۳ دارای ۶ کمیته اقتصادی و سرمایه‌گذاری، زیرساخت و توسعه شهری، علمی فرهنگی و اجتماعی، بازاریابی تبلیغات و امور بین الملل، تدارکات و پشتیبانی و امنیتی، انتظامی و نظارت بر عملکرد است و هدف از این رویداد برندسازی ظرفیت های گردشگری، حرکت برای رفع نواقص زیرساخت های گردشگری و تبیین ارزش و اهمیت تاریخی اردبیل است.

 وی با بیان اینکه از مجموعه های تولیدی استان انتظار داریم در تبلغ و معرفی این رویداد بزرگ همکاری لازم را با ما داشته باشند، گفت: و با درج آرم و نشان این رویداد  همکاری بیشتری با دستگاه‌های مختلف شکل بگیرد.

فلاحی با بیان اینکه بزرگداشت هفته اردبیل از ۲۵ تیرماه آغاز خواهد شد، خاطرنشان کرد: این اداره کل در این راستا جز همکاری و پشتیبانی، وظیفه خاصی ندارد و این مناسبت استانی به لحاظ تعدد شهرستان های استان در یک دهه برگزار می شود و هر شهرستان در یک روز، برنامه های متنوعی برگزار می کند.

وی اظهار کرد: در کنار این مناسبت، نباید از رویداد جهانی اردبیل ۲۰۲۳ غفلت شود و اعتبار ملی این مناسبت امسال تامین خواهد شد و از اعتبارات استانی نیز به همین امر اختصاص خواهد یافت.

مدیرکل میراث فرهنگی اردبیل با بیان اینکه استان اردبیل به عنوان پایلوت و مرکز گردشگری هیجانی و زمستانی کشور شناخته می‌شود، افزود: این شهر به واسطه این قبیل داشته ها و زیرساخت ها به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو انتخاب شده است.

به گزارش مجله خبری آبادی 118، در اجلاس هیئت وزیران گردشگری کشورهای عضو اکو در خجند تاجیکستان ، شهر ساری در سال ۲۰۲۲ و اردبیل در سال ۲۰۲۳ به عنوان پایتخت گردشگری این کشورها انتخاب و تصویب شده بود.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023