گردشگری و سفر

افزایش ماندگاری زائر با بهره‌گیری از ظرفیت‌های نقشه گردشگری

مجله خبری آبادی 118/خراسان رضوی یک کارشناس حوزه گردشگری گفت: اگر به دنبال اقتصادی پویا هستیم، باید میزان ماندگاری زائر و گردشگر در این شهر را افزایش دهیم. با ارائه و تصویرگری جذابیت‌های شهر، ماندگاری زائر افزایش می‌یابد و اقتصاد شهر پویا می‌شود. نقشه گردشگری شهر مشهد این مهم را می‌تواند تحقق بخشد.

آرش قهرمان با اشاره به رونمایی از نقشه‌های گردشگری شهر مشهد اظهار کرد: گردشگر و زائر زمانی که وارد مقصدی مثل مشهد می‌شود، باید برنامه سفر مشخصی در ابتدای سفر داشته باشد؛ در چنین شرایطی است که میزان اقامت افزایش پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه عمده سفرهای به مشهد با وسیله نقلیه شخصی صورت می‌گیرد و چنین سفرهایی دارای چندین مقصد است، افزود: هر مقصد سفر جذابیت‌های خود را دارد و اگر جذابیت‌های شهر خود را به شکل جدی و زیباترین نحو به منصه ظهور نرسانیم، مسافر مقاصد دیگری برای سفر خود انتخاب می‌کند.

قهرمان اقتصاد مشهد را اقتصادی بر پایه زیارت و گردشگری عنوان و بیان کرد: نقشه‌های گردشگری با معرفی جاذبه‌های توریستی و زیارتی این ظرفیت‌ها را دائم در معرض دید گردشگر و زائر می‌گذارد؛ لذا مسافر می‌تواند برنامه متنوع‌تری برای سفر خود تدارک ببیند و دوره اقامت وی افزایش پیدا می‌کند.

این کارشناس حوزه گردشگری گفت: افزایش دوره اقامت به تبع افزایش رونق اقتصادی، رونق کسب‌ و کارها و بهبود اقتصاد شهر را به دنبال دارد و در بلندمدت برند و جایگاه شهر را نیز ارتقا می‌بخشد.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، قهرمان تاکید کرد: نقشه‌های هوشمند و گردشگری باید پیوسته به‌روزرسانی شود. همچنین اینکه مسافر دسترسی راحتی به آن‌ داشته باشد، موضوعی است که از اهمیت زیادی برخوردار است؛ این دسترسی می‌تواند در تعامل شهرداری با دستگاه‌های حوزه حمل‌ و نقل همچون راه‌آهن و… گسترش یابد.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023