گردشگری و سفر

افزایش یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفری ظرفیت تخت هتلی در مناطق آزاد

مجله خبری آبادی 118/تهران مدیر کل گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی در نشست اقتصاد هتلداری و گردشگری ضمن تکریم و گرامی داشت مقام سرمایه گذاران حوزه گردشگری ابراز داشتند اقتصاد گردشگری همواره دومین محل درآمدی سازمان های مناطق آزاد بوده که نشان از اهتمام جدی این سازمان ها برای توسعه کسب و کارهای این حوزه است.

 محمد فرزاد میرزایی قلعه از رشد ۱۱ درصدی گردشگران در قالب تردد غیر بومی در ایام مشابه سال گذشته خبر داد و مطرح نمودند که در ۵ ماه گذشته از سال جهش تولید با مشارکت مردم ، سهم سرمایه گذاری در قالب تعاونی های گردشگری افزایش نسبی را به همراه داشته است و البته ۹ تعاونی در قالب تعاونی های صنایع دستی در شرف ثبت نهایی هستند که مجموعه تعاونی های این حوزه در کل مناطق به ۴۹ مورد خواهد رسید.

میرزایی در ادامه این نشست، گردشگری را تنها را رهایی کشور از رکود اقتصادی به نفع جامعه محلی در یک دهه آتی دانستند و مطرح کردند ایران عزیز تا کنون کمتر از ۱۰ درصد از ظرفیت های گردشگری , میراث فرهنگی و صنایع دستی خود را بالنده کرده است که بخش قابل توجه این مورد به خاطر سیاست های بخشی و تصمیمات سلیقه ای مدیران این حوزه بوده است.

وی افزود: در مناطق آزاد برای جلوگیری از تصمیمات سلیقه ای سعی در تشکیل ۵ کارگروه مشورتی و البته تشکیل کارگروه حل مسئله ذیل قرارگاه راهبردی بوده است.  
ایشان در ادامه حضور سرمایه گذاران در مناطق آزاد را فرصت بی مانندی دانستند که توانسته است ظرفیتی بالغ بر یک میلیون و سیصد هزار نفر شب اقامت تخت هتلی به ظرفیت ۱۲ میلیون تخت در سال مناطق آزاد اضافه کند.
ایشان سرمایه گذاری در بخش صنعت گردشگری را راهی مطمعنم برای رونق تولید و البته هدایت نقدینگی کشور در مسیر اهداف عالیه مطرح نمودند.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023