گردشگری و سفر

افزایش ۳۸ درصدی ماندگاری مسافر در چهارمحال و بختیاری

مجله خبری آبادی 118/چهارمحال و بختیاری سرپرست معاونت عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ماندگاری مسافر در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۸ درصد افزایش داشته است، گفت: آمار تصادفات جاده‌ای نسبت به سال گذشته در استان ۱۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

علی حیدری ۹ فروردین‌ماه در ستاد مشترک تسهیل خدمات سفر و کاهش تصادفات جاده‌ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ماندگاری مسافر در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۸ درصد افزایش داشته است، اظهار کرد: باتوجه به اینکه در مجموع آمار تصادفات جاده‌ای نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد، اما آمار فوتی‌های ناشی از حوادث رانندگی افزایش دارد.

سرپرست معاونت عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: در چند روز آینده شاهد ورود یک سامانه بارشی به این استان هستیم، باید تدابیر لازم برای جلوگیری از حوادث به‌ویژه حوادث غرق‌شدگی در استان صورت بگیرد.

وی تاکید کرد: تمامی فرمانداران و دستگاه‌های امدادی برای بارش‌های پیش‌رو در پایان هفته و پیش‌بینی ورزش باد شدید در آماده‌باش کامل قرار دارند.

حیدری در پایان گفت: تدابیر لازم اندیشیده شده است تا در روزهای پایانی تعطیلات نوروز و روز طبیعت مردم مشکلی برای تامین مایحتاج مورد نیاز خود نداشته باشند.

در ادامه غلامعلی حیدری- استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه موج دوم سفرها در سال‌جاری آغاز شده است، اظهار کرد: در روزهای آینده شاهد بارش و کاهش دما در استان هستیم، خوشبختانه تلاش‌های خوبی برای ارائه خدمات مطلوب به مسافران صورت گرفت.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: شاهد افزایش تصادفات درون شهری در این استان به ویژه در شهرستان‌های شهرکرد، بروجن و لردگان هستیم، باید مراقبت لازم برای کاهش تصادفات باتوجه به موج دوم سفرها در جاده‌های این استان صورت بگیرد، فرمانداران تدابیر لازم برای کاهش تصادفات بیاندیشند، گشت‌های پلیس افزایش پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه بازرسی بر بازار به‌صورت مستمر انجام شود، توضیح داد: باتوجه به ایام ماه مبارک رمضان باید نظارت‌ها بر اصناف تشدید شود و خدمات‌دهی دچار اختلال نشود، مرغ، گوشت و اقلام اساسی به وفور در دسترس مردم در ایام پیش‌رو قرار بگیرد.

حیدری یادآور شد: نقاط حادثه‌خیز با علائمی هم‌چون چراغ گردون آشکار سازی شود تا رانندگان سرعت خود را کاهش دهند، اورژانس، هلال‌احمر و راهداری در این زمینه کمک کنند، برای بستن کمربند ایمنی سختگیری لازم صورت بگیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه هشدارهای هواشناسی صادر شود، توضیح داد: صدا و سیما هشدارهای لازم را به اطلاع عموم برساند، مراقبت‌های لازم صورت بگیرد تا شاهد خسارت نباشیم.

وی افزود: پزشک در مراکز درمانی چهارمحال و بختیاری به‌صورت شیفت‌بندی حضور داشته باشند تا در زمان حوادث برای امدادرسانی دچار مشکل نشویم.

حیدری یادآور شد: دهیاران، بخشداران و فرمانداران گشت‌های لازم را برای جلوگیری از حوادث غرق‌شدگی داشته باشند.

انتهای پیام 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023