گردشگری و سفر

افزایش ۳ درصدی مسافر نوروزی در سوم فروردین/رسوب بیش از ۱۵ درصدی مسافر در یزد

مجله خبری آبادی 118/یزد جانشین رئیس ستاد خدمات سفرهای نوروزی استان یزد گفت: آمار اسکان مسافران نوروزی یزد در سوم فروردین امسال ۳۹ هزار و ۵۰۰ نفر بوده است که نسبت به آمار مسافران اسکان‌یافته در روز سوم فروردین ۱۴۰۲ بیش از ۳ درصد رشد نشان می‌دهد.

محمدجواد ابوالحسینی در گفت‌وگو با مجله خبری آبادی 118 با اشاره به آمار مسافران نوروزی در استان یزد گفت: از ۲۴ اسفندماه همزمان با آغاز طرح نوروزی اسکان و استقبال از مهمانان نوروزی تا پایان روز سوم فروردین‌ماه ۱۸۰ هزار و ۲ نفر در اقامتگاه‌های رسمی استان شامل اقامتگاه‌های موقت و دائمی از جمله هتل‌ها، بوم‌گردی‌ها، مدارس، خوابگاه‌ها و مهمانسراهای ادارات اسکان پیدا کردند.  

وی افزود: آمار اسکان مسافران نوروزی یزد به صورت مطلق در سوم فروردین امسال ۳۹ هزار و ۵۰۰ نفر بوده است که نسبت به آمار مسافران اسکان‌یافته در روز سوم فروردین ۱۴۰۲، با ۳۸ هزار و ۱۴۸ نفر بیش از ۳ درصد رشد نشان می‌دهد.

ابوالحسینی تصرح کرد: تردد شمارهای نصب شده در ورودی‌های استان بیش از ۱۵ درصد رسوب مسافر استان یزد را نشان می‌دهد بر این اساس ۱۵ درصد افزایش ورودی و پنج درصد کاهش خروجی در استان ثبت شده و یزد بعد از استان خوزستان بیشترین رسوب مسافر را از نظر درصدی به خود اختصاص داده است.  

جانشین رئیس ستاد خدمات سفرهای نوروزی با اشاره به آمار بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری استان یزد نیز گفت: ۱۰۳ هزار و ۲۳۵ نفر تا پایان روز سوم فروردین از اماکن تاریخی استان یزد بازدید داشته‌اند.

ابوالحسینی عنوان کرد: افرادی که قصد سفر در نیمه دوم تعطیلات نوروزی و تعطیلات عید فطر دارند یزد می‌تواند یکی از مقاصد سفر آنها باشد و این استان پذیرای همه مسافران از اقصی نقاط کشور است.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023