گردشگری و سفر

انجمن دوستداران تاریخ و فرهنگ؛ فرصتی برای شناخت تمدن و اصالت زنجان

مجله خبری آبادی 118/زنجان استاد دانشگاه آزاد اسلامی زنجان گفت: انجمن دوستداران تاریخ و فرهنگ زنجان (NGO)، فرصتی را برای شناخت بیشتر تمدن و اصالت استان زنجان برای علاقه‌مندان به فرهنگ این ناحیه فراهم می‌کند.

مهدی افضلی در گفت‌وگو با مجله خبری آبادی 118، با اشاره به جزئیات برگزاری این نشست‌های علمی – فصلی، اظهار کرد: این انجمن علمی و فرهنگی از سال ۱۳۹۵ شروع به فعالیت کرده و اولین نشست این انجمن ۲ مهرماه ۱۳۹۶ با موضوع نویافته‌های باستان‌شناختی معدن نمک چهرآباد برگزار شد.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این نشست‌های علمی و فرهنگی، تصریح کرد: یکی از اهداف انجمن دوست‌داران تاریخ و فرهنگ زنجان، بالا بردن سطح آگاهی گروه‌های اجتماعی و فرهنگی استان از پیشینه تاریخ و فرهنگ غالب در استان زنجان و در مرحله بعد تلاش برای ثبت کشوری و جهانی آثاری مانند فرش بیدگینه که هنوز به ثبت نرسیده و متاسفانه تعداد زیادی از مردم استان از این آثار اطلاع دقیقی ندارند.

افضلی با اشاره به موضوعات نشست‌های علمی – فصلی برگزار شده طی سال‌های اخیر، بیان کرد: تا به امروز ۱۴ نشست علمی – فصلی تحت عنوان موضوعات مختلفی از جمله آب در فرهنگ مردم زنجان، گزارشی از وضعیت اجتماعی زنجان در عهد ناصری، احوال و آثار حاج میربهاالدین، احوال و آثار سه شاعر زنجانی دوره ایلخانی و … و چهاردهمین نشست نیز با موضوع فرش بیدگینه برگزار شد.

این مسئول افزود: در هر کدام از این نشست‌های علمی – فصلی متناسب با موضوع نشست، از یکی از پیشکسوتان حوزه مربوطه تجلیل و قدردانی می‌شود و در چهاردهمین نشست نیز از یکی از پیشکسوتان و بازاریان قدیم زنجانی در حوزه فروش فرش دستباف زنجان تجلیل شد.

استاد دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با اشاره به پانزدهمین نشست علمی – فصلی این انجمن، خاطرنشان کرد: نشست پانزدهم این انجمن با موضوع مدرسه توفیق زنجان در مهرماه امسال با حضور اصحاب فرهنگ و دوست‌داران تاریخ و تمدن استان زنجان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023