جامعه شهری

اوجاقی خبر داد: بازگشایی ۶۹ سالن ورزشی فرسوده در پایتخت

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران در نشست خبری گفت: ۶۹ سالن ورزشی پایتخت که به دلیل فرسودگی تعطیل شده بودند دوباره به چرخه فعالیت بازگشتند.

به گزارش مجله خبری آبادی 118،‌ حسین اوجاقی ظهر شنبه در نشست خبری که در سالن آمفی تئاتر تالار ایوان شمس برگزار شد، اظهار کرد: برنامه‌های سازمان ورزش شهرداری تهران در سال جاری از لحاظ کمی و کیفی ابعاد متفاوتی نسبت به سال گذشته خواهد داشت. سال گذشته “قهرمان شهر ۲” را با حدود یک میلیون شهروند در ۱۰ رشته زنان و ۱۰ رشته مردان برگزار کردیم که امسال این رقابت‌ها با محوریت مساجد و تحت عنوان تعلیم و تربیت برگزار خواهد شد.

او افزود: اداره رویدادهای ورزشی با یک نهاد میسر نمی‌شود و باید از پتانسیل مساجد به بهترین شکل برای ترویج ورزش همگانی بهره گرفت. هم‌چنین با تامین منابع مالی از سوی شهرداری تهران امسال ۵۰۰ مرکز را در راستای برگزاری رویدادهای ورزشی خواهیم داشت.

اوجاقی ادامه داد: مساجد قابلیت برگزاری ۲۰ رشته ورزشی را دارند که تصمیم داریم با نظارت سازمان ورزش شهرداری تهران میزبان برگزاری این رشته‌ها در اواخر خرداد باشیم.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران به غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان در ایام تابستان اشاره کرد و گفت: باید به دنبال ایجاد نشاط اجتماعی در این فصل باشیم. زیرا تابستان فرصت خوبی است تا دانش‌آموزان به سمت ورزش گرایش پیدا کنند. چون ورزش یکی از تاثیرگذارترین بخش‌ها در جامعه است.

وی هم‌چنین با اشاره به برگزاری بازی‌های دیجیتال افزود: بنا داریم جشنواره بازی‌های دیجیتالی را از ۲۸ خرداد تا ۵ تیر برگزار کنیم. هدف از برگزاری این بازی‌ها همانند دوره‌های گذشته کشف استعدادهای برتر خواهد بود.

اوجاقی در ادامه به برگزاری فوتسال جام رسانه‌ها اشاره کرد و افزود: رسانه‌ها همیشه مهم‌ترین عامل در راستای ترویج فرهنگ ورزش محسوب می‌شوند. تصمیم داریم این رویداد را همانند سال گذشته از اول مرداد تا ۱۷ مرداد برگزار کنیم. هم‌چنین سعی داریم همایش کوهنوردی را تحت عنوان کانون‌های کوهنوردی در محلات ۲۲ گانه تهران با حمایت کانون‌های کوهنوردی محلات پایتخت برگزار کنیم.

او به برگزاری مسابقات دو بزرگ شهر تهران اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه‌های ما برای ترویج ورزش همگانی برگزاری مسابقه دو از انقلاب یا امام حسین به سمت آزادی در ۲۷ مهر به مناسبت هفته تربیت بدنی خواهد بود. هم‌چنین بنا داریم پیست هوشمند دوومیدانی را امسال در پایتخت بسازیم.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران اضافه کرد: یکی از برنامه‌های مهم ما برگزاری رقابت‌های “قهرمان شهر” یا شهر قهرمان است که همانند سال گذشته میزبان برگزاری دومین دوره آن در تهران خواهیم بود.

اوجاقی هم‌چنین به راه‌اندازی ۴ مجموعه اختصاصی برای ورزشکاران جانباز و توانیاب  در ۴ نقطه تهران خبر داد و افزود: به جز مجموعه قمر بنی هاشم در منطقه ۲۰ تهران سعی داریم ۴ مجموعه اختصاصی دیگر را در مناطق ۱۰، ۱۹، ۸ و ۱۵ برای این قشر بسازیم که آن‌ها بتوانند فارغ از بعد مسافت در کم‌ترین زمان ممکن به ورزش بپردازنند.

وی در پایان درباره سرنوشت مجموعه‌هایی که در دوران کرونا تعطیل شده بودند، خاطرنشان کرد: ۶۹ مجموعه پیش از سال ۱۴۰۰ تعطیل شده بودند که با تجهیز آن‌ها این اماکن فرسوده دوباره به چرخه ورزش بازگشتند. هم‌چنین بنا داریم تعداد مجموعه‌های ورزشی پایتخت را که فرسوده هستند را بازسازی کنیم تا آن‌ها بتوانند دوباره فعالیت ورزشی خود را ادامه دهند.

یکی از حاشیه‌های این نشست قطعی برق بود که سبب شد تا نشست خبری برای مدت زیادی در تاریک برگزار شود.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023