گردشگری و سفر

اولویت اول گردشگری خراسان رضوی خدمت‌رسانی شایسته به زائران است

مجله خبری آبادی 118/خراسان رضوی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی گفت: خدمت رسانی شایسته به زائران اولویت اول گردشگری خراسان رضوی است.

سیدجواد موسوی در جلسه شورای فرماندهان و شورای حوزه مقاومت بسیج ادارات کل شهید طرحچی اظهار کرد: با همکاری دستگاه‌های خدمت‌رسان در ستاد اجرایی خدمات سفر و تشکل‌های گردشگری و زیارتی در مسیر تسهیل و ارزان‌سازی سفر به مشهد گام بر می‌داریم.

وی به ارتباط صنایع‌دستی با سوغات زیارت اشاره کرد و ادامه داد: از حدود ۹۰ رشته صنایع‌دستی فعال در خراسان رضوی بیش از ۲۰ رشته مرتبط با زیارت و فرهنگ رضوی است.

موسوی افزود: صنایع‌دستی می‌تواند در سبد سوغات زیارت مشهد قرار گیرد که در این زمینه اقدام و مقدمات و زیرساخت‌های لازم فراهم شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به ظرفیت‌های حوزه صنایع‌دستی در بخش اشتغال و کارآفرینی، بسیج در سراسر استان می‌تواند در این زمینه فعال و تسهیل‌گر باشد.

محمود مادرشاهیان، رئیس کانون تشکل‌های گردشگری و زیارتی خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: خدمت به زائران حضرت رضا(ع) مهمترین رویکرد و افتخار مراکز اقامتی، پذیرایی و گردشگری استان است.

وی افزود: در مراسم وداع با رئیس جمهور شهید مراکز اقامتی مشهد داوطلبانه بیش از ۷۰۰۰ مهمان را رایگان پذیرش کردند که عشق و علاقه آن‌ها را نشان می‌دهد.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، همچنین مصطفی عاشوری، فرمانده پایگاه مقاومت بسیج اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی در ادامه جلسه عنوان کرد: توسعه و ترویج زیارت خانواده محور در دستور کار و برنامه‌های این اداره کل قرار دارد و بسیج در اجرای این برنامه می‌تواند نقش ایفا کند. با همکاری بسیج می‌توانیم زمینه سفر ارزان و گروهی زائران به مشهد مقدس را فراهم کنیم.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023