اجتماعی

ایجاد ۷۰۰ هزار شغل توسط کمیته امداد و ستاد اجرایی فرمان امام در سال گذشته

سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با اشاره به اینکه دو جریان کمیته امداد و ستاد اجرایی در کشور پیشروتر از دیگر دستگاه‌ها در بحث اشتغال و کارآفرینی عمل می‌کنند، گفت: اگر سال گذشته بیش از یک میلیون شغل تحقق پیدا کرد، بیش از ۷۰۰ هزار شغل آن توسط کمیته امداد و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام با تامین تسهیلات برای کارآفرینان، نخبگان، صاحبان اندیشه و فکر، بسترسازی، آموزش و ایجاد بنگاه‌های خرد و خانگی اتفاق افتاد.

به گزارش مجله خبری آبادی 118، نوروزی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه فناوری‌ها و محصولات محرومیت‌زدا (آبادیران) با بیان اینکه یکی از بحثهای اساسی فعالیت ستاد محرومیت زدایی و فعالیت در نقاط محروم است، گفت: به عنوان یکی از نهادها در بحث محرومیت زدایی در سالهای اخیر همواره دغدغه داشتیم که تمرکز فعالیت خود را به مناطق محروم ببریم به نحوی که اکنون در ستاد اجرایی با سالی حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری مستقیم در این مناطق داشته و حتی یک مورد سرمایه گذاری در غیر نقاط دورافتاده نداریم.

وی افزود: بنیاد برکت، بنیاد احسان، بنیاد ۱۵ خرداد و موسسه دانش بنیان برکت نیز تمرکز فعالیتهایشان در این نقاط قرار گرفته است.

نوروزی با اشاره به حمایت از جوانان مستعد و خوش فکری که در مناطق محروم و دارای فکر و اندیشه و عزم و اراده هستند، گفت: ستاد اجرایی چند سال اخیر وجهه همت خود را بر این اساس قرار داده است تا در این نقاط از این نخبگان حمایت کند. با این اقداماتی که انجام دادیم بهترین نتایج را در این نقاط می‌گیریم و بهترین آثار و دستاوردها برای کشور در حال شکل‌گیری است.

سرپرست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با تاکید بر اینکه نگاه ما به صورت شبکه‌ای است تا حجم وسیعتری از مردم مناطق محروم و دورافتاده درگیر طرح‌های محرومیت‌زدایی شوند، به فراگیر کردن کشت دیم در کشور اشاره کرد و افزود: با به کارگیری جوانان نخبه و صاحب اندیشه و فکر، امکاناتی توسط ستاد اجرایی فراهم شد. در ابتدا در ۶ استان با ظرفیت حدود ۱.۵ میلیون هکتار این کار را شروع کردیم. سپس به ۱۴ استان و سپس به ۲۱ استان، به طوریکه ۴.۲ میلیون هکتار از اراضی کشور را تحت پوشش کشت دیم قرار گرفت.

وی با اشاره به دستاوردهای اقتصادی آن برای کشاورزان گفت: بیش از ۲۵۰ هزار کشاورز در سطح کشور درگیر این فعالیت شدند و حدود ۱۰ هزار جوان نخبه پای این کار آمدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه دو جریان کمیته امداد و ستاد اجرایی در کشور پیشروتر از بقیه در بحث اشتغال و کارآفرینی عمل می‌کنند، گفت: اگر سال گذشته بیش از یک میلیون شغل تحقق پیدا کرد، بیش از ۷۰۰ هزار شغل آن توسط کمیته امداد و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام با تامین تسهیلات برای کارآفرینان، نخبگان، صاحبان اندیشه و فکر و بسترسازی، آموزش و ایجاد بنگاه‌های خرد و خانگی اتفاق افتاد.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023