اجتماعی

بازداشت ده‌ها نفر در فرانسه در ارتباط با جرائم سوءاستفاده از کودکان

پلیس فرانسه در گسترده‌ترین عملیات شناسایی و دستگیریِ مظنونان آزار و سوءاستفاده از کودکان، ۸۰ مرد از جمله یک مشاور محلی و دو آموزگار مدرسه را بازداشت کرد.

به گزارش مجله خبری آبادی 118 به نقل از خبرگزاری فرانسه، این مردان هفته گذشته در ۵۳ بخش از ۱۰۱ بخش فرانسه بازداشت شدند.

به گفته کمیسر «کوئنتین بیوان»، رئیس واحد عملیاتی اداره کودکان خردسال در پلیس قضایی، بازداشت‌شدگان بین ۳۰ تا ۶۰ سال سن دارند و افرادی با پیشینه‌های مختلف در بین آن‌ها دیده می‌شود.

او افزود: پلیس در این عملیات بی‌سابقه بر مشاغلی متمرکز شد که در آن بزرگسالان به طور منظم با کودکان در تماس بودند. چنین تمرکزی به آن‌ها امکان داد تا دو آموزگار، چند مربی ورزشی و یک ناظم را در یک مرکز کودکان دارای ناتوانی جسمی بازداشت کنند.

گفته می‌شود یکی از آموزگاران که عکس‌ها و فیلم‌های دزدیده‌شده از دانش‌آموزانش را در اختیار داشت، مظنون است که دست‌کم به یکی از کودکان تعرض کرده است.

ده‌ها نفر بازداشت‌شده دیگر نیز مظنون به تجاوز یا سوءاستفاده از خردسالان‌ هستند.

بر اساس گزارش ایندیپندنت، پلیس در این عملیات بیش از ۱۰۰ هزار فیلم و عکس آزار کودکان را در رایانه یا حافظه‌های جانبی مظنونان کشف کرده است.

به گفته پلیس، تمامی مظنونان به حقایقی که در کیفر خواستشان آمده بود، اعتراف کردند. اگرچه برخی از آن‌ها می‌کوشیدند اعمال خود را کم‌ اهمیت جلوه دهند یا مسئولیت خود را انکار کنند.

برخی از مظنونان هم به محض یورش پلیس به محل زندگی‌شان پیش از هر چیز، اقدام به از میان بردن رایانه یا حافظه‌های جانبی کردند.

به گفته «جرالد دارونین»، وزیر کشور فرانسه تحقیقات در مورد پرونده‌های کودک آزاری در این کشور ادامه دارد.

آسوشیتدپرس نیز ماه گذشته نوشت که یک کمیسیون فرانسوی که افزایش خشونت علیه کودکان در این کشور را بررسی می‌کند، خواستار حذف تمام محدودیت‌های زمانی برای پیگرد قانونی افراد مظنون به آزار خردسالان شد.

کمیسیون کارشناسان مستقل که دو سال پیش تشکیل شد اخیرا پس از تحقیقاتی طولانی اعلام کرد که سالانه دست‌کم ۱۶۰ هزار کودک در فرانسه قربانی خشونت جنسی‌ می‌شوند.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023