گردشگری و سفر

بازدید ۱۰۸ هزار مسافر نوروزی از رفسنجان/ رشد ۱۲ درصدی گردشگر در شهرستان

مجله خبری آبادی 118/کرمان فرماندار رفسنجان گفت: بیش از ۱۰۸ هزار گردشگر داخلی و خارجی در نوروز ۱۴۰۲ از جاذبه‌های گردشگری شهرستان بازدید کردند که از این تعداد بیش از ۲۰ هزار نفر از بزرگترین خانه خشتی جهان واقع در قاسم آباد رفسنجان دیدن کردند.

حسین رضایی امروز ۱۷ فروردین ماه در جمع خبرنگاران با تشریح آمار بازدید از اماکن گردشگری و اقامت در شهرستان رفسنجان، اظهار کرد: از ۱۵ اسفند سال گذشته تا ۱۶ فروردین امسال بیش از ۱۰۸ هزار و ۴۱۴ گردشگر از آثار و اماکن تاریخی و ابنیه گردشگری رفسنجان بازدید کردند که رشدی معادل ۱۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می‌دهد.

وی افزود: از این تعداد، بیش از ۳۰ هزار نفر از آثار تاریخی و بیش از ۲۲ هزار نفر از اماکن مذهبی بازدید داشتند.

رضایی بیان کرد: همچنین تعداد بیش از ۴۹ هزار و ۲۰۰ نفر هم از جاذبه‌های طبیعی دیدن کردند و نیز بیش از ۶۰۰۰ گردشگر هم از آثار دست ساز بازدید داشتند.

فرماندار رفسنجان با اشاره به اینکه بیش از ۲۰ هزار نفر از عمارت حاج آقاعلی که به بزرگترین خانه خشتی جهان معروف است، بازدید داشتند بیان کرد: در ایام تعطیلات نوروزی در کل بیش از ۱۱ هزار و ۷۰۰ نفر از اقامتگاه های رسمی و غیررسمی شهرستان بهره‌مند شدند.

رضایی افزود: از این تعداد ۷۲۵۰ نفر در اقامتگاه های غیررسمی اسکان یافتند که رشدی معادل ۶۱.۶۷ درصد را ثبت کرده و همچنین ۴۵۰۰ نفر هم از اقامتگاه های رسمی بهره ججستن.

وی خاطرنشان کرد: اقامتگاه‌های رسمی شامل هتل ها، مجتمع‌های گردشگری، مهمان‌پذیر، اقامتگاه‌های بومگردی و طرح خانه مسافر است.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023