گردشگری و سفر

بازدید ۱۲۲ هزار گردشگر از اماکن گردشگری شهرستان نهاوند

مجله خبری آبادی 118/همدان سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نهاوند از بازدید ۱۲۲ هزار نفر گردشگر از اماکن گردشگری شهرستان نهاوند خبر داد.

محمد احمدی در گفت‌وگو با مجله خبری آبادی 118، اظهار کرد: از ابتدای سفرهای نوروزی تا پایان نوروز، ۱۲۲ هزار نفر مسافر و گردشگر از جاذبه‌های گردشگری، طبیعی، تاریخی و تفریحی شهرستان نهاوند بازدید داشته‌اند که سراب‌های شهرستان بیشترین آمار بازدید را به خود اختصاص داده‌اند.

وی افزود: مراکز گردشگری نهاوند شامل سراب‌های گیان، گاماسیاب و فارسبان، بام نهاوند و موزه‌های شهرستان به ترتیب بیشترین بازدیدهای نوروزی مسافران را داشته‌اند.

احمدی ادامه داد: همچنین طی این مدت‌ ۲۷۰۰ نفر از مسافران در اقامتگاه‌های رسمی شهرستان شامل هتل‌ها و مهمانپذیرها، تأسیسات گردشگری، مدارس، کمپ‌های اسکان موقت و اقامتگاه‌های بومگردی اسکان داشته‌اند.

سرپرست اداره میراث فرهنگی شهرستان نهاوند با بیان اینکه تعداد زیادی از مسافران نوروزی نیز در منازل اقوام و بستگان خود ساکن بودند، تأکید کرد: خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌ها و مهیا کردن امکانات و زیرساخت‌های موجود در شهرستان ظرفیت مناسبی برای اسکان مسافران نوروزی فراهم شد.

وی اضافه کرد: شهرستان نهاوند ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری مهمی دارد و این شهرستان به شهر سراب‌های خروشان معروف و شناخته شده است که این سراب‌ها ظرفیت‌های بی‌بدیلی برای گردشگری شهرستان محسوب می‌شوند.

احمدی خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر اقدامات خوبی برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری در شهرستان به ویژه در سراب‌های شهرستان انجام شده است که توسعه بیشتر زیرساخت‌های گردشگری و رفع مشکلات این سراب‌ها باعث رونق بیشتر گردشگری شهرستان خواهد شد.

انتهای پیام 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023