گردشگری و سفر

بازگشایی دستکند “ارزانفود” به شرط تخصیص اعتبار

مجله خبری آبادی 118/همدان معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان با اعلام اینکه در حال حاضر بستر بازگشایی دستکند ارزانفود در دو کارگاه فراهم است، گفت: اگر اعتبارات به موقع تخصیص یابد امسال فاز اول این دستکند راه‌اندازی خواهد شد.

علی خاکسار در گفت‌وگو با مجله خبری آبادی 118، با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر بازگشایی دستکندهای سامن و ارزانفود یکی از اولویت‌های مهم میراث فرهنگی همدان بوده است، افزود: متاسفانه به دلیل عدم تخصیص اعتبار به موقع، تاکنون موفق به بازگشایی این دو جاذبه ارزشمند گردشگری نشده‌ایم.  

وی با بیان اینکه افزایش هزینه‌های مرمت، مواد و مصالح و تامین نیروی انسانی نیز به عدم بازگشایی دستکند ارزانفود دامن زده است، اظهار کرد: در حال حاضر بستر بازگشایی این شهر زیرزمینی در دو کارگاه فراهم است.

خاکسار با اشاره به اینکه این دو کارگاه ۷۰ تا ۸۰ درصد آماده بازگشایی است، اظهار کرد: علاوه بر این اگر اعتباراتی که از امور پایگاه‌ها درخواست کرده‌ایم به موقع اختصاص یابد در ارزانفود هزینه می‌شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان همدان اضافه کرد: ورودی و خروجی دستکند ساماندهی شده است، همچنین ساختمانی برای معرفی و استقرار عوامل انسانی ساخته شده که ۹۰ درصد پیشرفت دارد و یکی از ورودی‌های اصلی مجموعه نیز از همین مکان تعبیه شده است.

وی تصریح کرد: اگر امسال اعتبارات سال ۱۴۰۱ در مرداد یا اوایل شهریورماه تخصیص پیدا کند این مجموعه امسال راه‌اندازی می‌شود، از طرفی برای تجهیز و راه‌اندازی فاز اول دستکندهای سامن و ارزانفود دو میلیارد تومان پیشنهاد داده‌ایم اما تاکنون خبری نشده است.

خاکسار در پایان مطرح کرد: مدیر کل میراث فرهنگی همدان برای دیگر دستکندهای استان ردیف بودجه‌ای را پیشنهاد داده است که اگر تخصیص یابد پیشرفت خوبی در تجهیز و راه‌اندازی دستکندهای استان صورت می‌گیرد.  

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023