گردشگری و سفر

باید مانع هدر رفتن ظرفیت توسعه گردشگری کشور شد

مجله خبری آبادی 118/تهران فعال و مدرس حوزه گردشگری و میراث فرهنگی کشور در جمع فعالین گردشگری که به مناسبت برنامه‌های هفته جهانی گردشگری برگزار شد، گفت: بالغ بر ۸۰ درصد توان گردشگری و دیپلماسی این حوزه اگر نگویم هدر رفته است، باید بگوییم مغفول مانده است.

 میرزایی با بیان اینکه در زمان مدیریت گردشگری مناطق آزاد از سلیقه بازی فاصله گرفتیم، گفت: بر اساس فاکتورهای تولید قدرت نرم برای کشور ضمن ارز آوری سبب توسعه فرهنگی شویم به صورتی که نیمی از گردشگران خارجی که به کشور وارد شدند در بستر مناطق آزاد بودند و وزارت گردشگری عملا هیچ کار خاصی پی نبرد.

میرزایی با بیان این نکته که گردشگری یک صنعت با محوریت تولید ثروت است، افزود: در چند سال گذشته رویکرد صرفا فرهنگی به گردشگری باعث شده است که طعم شیرین رشد اقتصادی با موضوعیت گردشگری جامعه محلی بی‌بهره مانده است.

وی افزود: تاکیدات کشور و شرایط حال حاضر کشور نیازمند به نگاه اقتصادی با حضور و همکاری جامعه محلی برای جذب گردشگری و تبدیل جاذبه های ایران عزیز به مقصد گردشگری است.

میرزایی ادامه داد: کشور ما برای توسعه خود راهی به جز توجه به توسعه گردشگری ندارد چرا که مولفه‌های مستتر در گردشگری و ادبیات این حوزه منطبق با سیاست‌های کلی نظام بخصوص با محوریت سیاست‌های منابع طبیعی، اقتصاد مقاومتی، دریا محور و … است. البته این صنعت می‌تواند عدالت اقتصادی و اجتماعی را که آرمان انقلاب است به راحتی در کشور جاری و ساری نماید.

وی با امیدواری از حضور آقای صالحی امیری در کسوت وزارت گردشگری ابراز کرد: حضور ایشان و انتخاب مدیرانی در تراز انقلاب و تکنوکرات با رویکرد جهادی می تواند کشور را از تمامی معونه ها بی نیاز نموده و رشد اقتصاد ۲/۳ را تا پایان سال برای کشور به همراه آورد.

میرزایی افزود:  ما مناطق آزاد را در ۲۵ ماه تبدیل به یک مقصد گردشگری در سطح ملی و غرب آسیا کردیم، به راحتی این امکان را داریم که با قرار دادن تجربه‌های موفق خود به این وزارتخانه همکاری کامل را در چهارچوب سیاست‌های آقای صالحی امیری پیش خواهیم برد.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023