برندسازی، راهحل توسعه گردشگری خوراک استان اردبیل
مجله خبری آبادی 118/اردبیل معاون گردشگری استان اردبیل گفت: برندسازی در حوزه گردشگری خوراک و معرفی غذاهای بومی استان در سطح ملی و بینالمللی راه حل توسعه گردشگری خوراک است.
صغری فرشی 8 بهمن در جلسه با رئیس اتحادیه تالارداران و رستوران داران اظهار کرد: خوراک یکی از مولفههای مهم گردشگری و سفر است که در برخی از کشورهای دنیا از آن به عنوان جاذبه اصلی گردشگری استفاده میکنند.
وی با بیان اینکه برگزاری رویدادها و جشنوارههای مختص خوراک از راههای اصلی معرفی و برندسازی است، افزود: ما به دنبال برگزاری این رویدادها با محوریت خوراک از یاد رفته و غذاهای بومی هستیم.
فرشی آموزش در زمینه گردشگری غذا را از مهمترین مسائلی دانست که باید در سطح استان به آن توجه ویژه شود، در ادامه یادآور شد: از این پس ارائه پروانه یا تمدید آن در حوزه رستورانها و تالارهای پذیرایی منوط به سپری کردن دوره آموزشی خواهد شد.
معاون گردشگری استان اردبیل با اشاره به اینکه فرآیند پذیرایی در استان ما به درستی تعریف نشده است، تاکید کرد: این خلا باید با همکاری اتحادیه تالارداران و رستوران داران بهوسیله برگزاری دورههای آموزشی و شناسنامهدار شدن نیروی کار پیش از میزبانی برای رویداد بزرگ اردبیل پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو در سال ۲۰۲۳ پر شود.
انتهای پیام