جامعه شهری

بهره‌برداری از ۴ مجموعه ورزشی پایتخت

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران گفت: در سال ۱۴۰۰تعداد ۶۹ مجموعه ورزشی بسته شده بود که امروز به جز یک یا دو مورد که مشکلات حقوقی دارند و در حال اخذ مجوز فعالیت آنها هستیم، باقی فعالند.

به گزارش مجله خبری آبادی 118، آیین بهره برداری از مجموعه‌های ورزشی توحید، سرداران شهید، پردیس و بدر، صبح امروز- دوشنبه ۴ تیرماه ۱۴۰۳- در یکصد و بیست و نهمین پویش امید و افتخار با حضور حسین اوجاقی مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران، مهدی صالحی شهردار منطقه ۲، خانواده شهید علی‌بیگی و جمعی از مدیران سازمان ورزش برگزار شد.

حسین اوجاقی مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران در ابتدای این مراسم اظهار کرد: شهرداری تهران خدمات ورزشی ویژه ای را از طریق مجموعه های ورزشی خود ارائه می دهد. سرانه ورزشی شهر تهران پایین است و شهروندان ما به دلیل مدل و سبک زندگی دچار فقر حرکتی هستند که ترویج ورزش همگانی در این راستا و برای حل این مشکل، بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه سازمان ورزش از طریق برگزاری رویدادها و حدود یکهزار مکان ورزشی به شهروندان خدمت ارائه می کند، افزود: سیاستگذاری و نظارت این ۱۰۰۰ مکان ورزشی شهر بر عهده سازمان ورزش است و خدمات ارزان قیمت از این طریق به مردم ارائه می شود.

اوجاقی ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ و در ابتدای دوره ششم مدیریت شهری، ۶۹ مجموعه ورزشی بسته شده و از چرخه خدمات رسانی خارج شده بود و امروز اما در شرایطی هستیم که یک یا دو مورد از مجموعه‌ها به دلیل مسائل حقوقی تعطیل است که در حال اخذ مجوز فعالیت آنها هستیم. مجموعه‌های اورهال شده نیز تا ۱۰ سال آینده می‌توانند بدون مشکل خدمات رسانی کنند.

مدیر عامل سازمان ورزش شهرداری تهران گفت: اورهال ۱۰ مجموعه دیگر را نیز برای امسال در دستور کار داریم. مجموعه های بزرگ و فرامنطقه ای مانند مجموعه مدرس در منطقه ۲۰، مجموعه جانبازان در منطقه ۱۰، مجموعه آرش میراسماعیلی در منطقه ۴ و دیگر مجموعه هایی که اورهال آنها انجام خواهد شد.

وی عنوان کرد: تعرفه‌ها و نرخ خدمات مجموعه های ورزشی سازمان ورزش شهرداری تهران نیز حدود ۴۰ درصد ارزان تر از مجموعه‌های دولتی است.

اوجاقی یادآور شد: سرانه فضاهای ورزشی تهران پایین تر از استانداردهای جهانی است. سرانه استاندارد جهانی ۲.۵ متر برای هر نفر است و این عدد در تهران زیر یک متر مربع است. باید ۲۰۰ تا ۲۵۰ درصد این سرانه افزایش پیدا کند؛ البته در سطح کشور این سرانه بالای سه متر است و در واقع توزیع متوازن و عادلانه صورت نگرفته است.

مدیر عامل سازمان ورزش شهرداری تهران در پایان خاطرنشان کرد: در تهران ذائقه مردم را در نظر گرفته‌ایم و ثبت نام ها در مسابقات قهرمانی شهر از سوی شهروندان مناطق مختلف نشان داد که در چه منطقه ای چه رشته ای مورد علاقه شهروندان است و بر اساس این نقشه راه می‌توان برای احداث مجموعه‌های ورزشی گام برداشت.

اوجاقی همچنین در حاشیه این مراسم نیز در جمع خبرنگاران گفت: مجموعه های ورزشی ما به سه سطح تقسیم می شود و در کنار آن نیازمند یک سری مجموعه های ورزشی خانواده محور با عنوان دهکده‌های ورزشی هستیم که فراتر از این سه سطح خدمات ارائه کند. برای احداث این دهکده‌ها تفاهماتی را انجام دادیم و تفاهمی برای بازسازی پارک آبی آزادگان در دستور کار است تا مجموعه ای با استانداردهای بین المللی داشته باشیم.

وی افزود: در مورد دهکده‌ها با حمایت‌های سازمان املاک در حال جانمایی آن هستیم که این مجموعه ها باید در مناطق حاشیه ای و در بخش حریم جانمایی شود. منتظر هستیم فاز صفر بحث این دهکده‌ها را امسال انجام دهیم. ضمن اینکه مدل های مختلف طراحی شده در بحث پارک آبی را بررسی کردیم.

بر اساس گزارش سایت شهر، به گفته اوجاقی، چند مجموعه ورزشی سازمان ورزش با وزارت ورزش به دلیل استفاده شهرداری از بخشی از زمین‌های مجموعه ورزشی تختی در بحث پروژه شهید شوشتری و ایستگاه متروی تختی تهاتر شده است.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023