گردشگری و سفر

تشدید نظارت بر اماکن گردشگری خراسان شمالی

مجله خبری آبادی 118/خراسان شمالی معاون گردشگری خراسان شمالی گفت: با توجه به نزدیک‌شدن نوروز ۱۴۰۲، نظارت بر تأسیسات گردشگری استان تشدید شد.

ابوالفضل اسماعیلی در گفت و گو با مجله خبری آبادی 118 اظهار کرد: در راستای سامان‌دهی و ارتقای سطح خدمات و بهبود وضعیت نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی توقفگاه‌ها و مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی در استان، بازدید نظارتی مشترکی با حضور نمایندگانی از ستاد اقامه نماز، استانداری، راهداری و حمل‌ونقل جاده ای، علوم پزشکی، گردشگری و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان انجام شد.

اسماعیلی تأکید کرد: در هفته گذشته ۴۵ بازدید مشترک از تأسیسات گردشگری استان انجام شد که طی این بازدیدها ۵ تذکر و ۲ اخطار به مجتمع‌های گردشگری بین‌راهی داده شد.

او گفت: در این بازدیدها مواردی شامل نصب نرخ‌نامه ارائه خدمات، نصب مجوزهای لازم، بهبود کیفیت مدیریت نیروی انسانی، کیفیت و کمیت خدمات، بهداشت و امکانات موجود در هتل‌ها و مهمان‌پذیرهای استان خراسان شمالی مورد سنجش و بررسی قرار گرفت.

تشکیل کمیته استانی ثبت رویدادهای گردشگری در خراسان شمالی

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی همچنین از تشکیل کمیته استانی ثبت رویدادهای گردشگری در استان خبر داد.

اسماعیلی تأکید کرد: رویداد گردشگری، برای به نمایش گذاشتن آیین‌ها، مراسم‌، جشن‌ها و به‌طورکلی برنامه‌هایی که برای دست‌یابی به اهداف و مقاصد اجتماعی و فرهنگی برنامه‌ریزی می‌شوند، به اجرا در می‌آیند.

وی با اشاره به اینکه رویدادها یک محرک مهم گردشگری به شمار می‌روند و در برنامه‌های توسعه و بازاریابی بسیاری از مقاصد نقش مؤثر و برجسته‌ای ایفا می‌کنند، گفت: نقش و تأثیرات رویدادهای برنامه‌ریزی‌شده در گردشگری به‌خوبی ثابت شده و برای رقابت‌پذیری مقصد اهمیت فزاینده‌ای دارند.

معاون گردشگری خراسان شمالی افزود: این کمیته که ازاین‌پس به‌اختصار کمیته استانی نامیده می‌شود با هدف بررسی رویدادهای پیشنهادی مربوطه برای درج در تقویم رویدادهای گردشگری کشور و ارسال پیشنهادهای مورد تأیید به دبیرخانه ثبت رویدادهای گردشگری، شروع به کار خواهد کرد.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023