گردشگری و سفر

تشکل حرفه‌ای راهنمایان گردشگری لرستان راه‌اندازی می‌شود

مجله خبری آبادی 118/لرستان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از راه‌اندازی تشکل حرفه‌ای راهنمایان گردشگری استان خبر داد.

عطا حسن‌پور امروز ۲۳ اسفندماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در نشست با رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری ایران در خصوص راه‌اندازی تشکل حرفه‌ای راهنمایان گردشگری استان در نیمه نخست سال آینده تصمیم‌گیری شد.

وی تصریح کرد: راهنمایان، بازوان توانمند حوزه گردشگری در زمینه معرفی جاذبه‌های تاریخی و طبیعی هستند و نقش بسیار زیادی در هدایت مسافران و گردشگران به استان‌ها ایفا می‌کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان با بیان اینکه در حاضر ۹۱ راهنمای کارت‌دار در سطح استان فعالیت می‌کنند، افزود: راهنمایان در تجربه‌اندوزی گردشگران، رضایتمندی، آموزش، امنیت، افزایش سطح لذت و نیز درک و شناخت فرهنگی هر منطقه نقش بسیار مهمی دارند.

محسن حاجی‌سعید رئیس انجمن راهنمایان و تورگردانان کشور نیز، راه‌اندازی تشکل حرفه‌ای راهنمایان گردشگری لرستان را گامی بلند در راستای ساماندهی فعالین این حوزه خواند و افزود: آماده هرگونه تعامل و همکاری با اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان در این خصوص هستیم.

وی لرستان را یک موزه کامل از جاذبه‌های منحصربه‌فرد تاریخی و طبیعی دانست و اظهار کرد: راهنمایان به‌عنوان راویان تاریخ و فرهنگ و سفیران معرفی هر منطقه، نقش تأثیرگذاری در رونق صنعت گردشگری و توسعه هر منطقه ایفا می‌کنند.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023