اجتماعی

تعدد مدیران حوزه اجتماعی بزرگترین آسیب در عدم حل آسیبهای اجتماعی

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکتهای اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به اینکه آسیب دیدگان اجتماعی و کسانی که در جامعه مورد آسیب قرار گرفتند و امروز از آنها به عنوان بی خانمان و معتاد و … یاد می‌کنیم، انسان و خانواده ما هستند، تصریح کرد: اگر مسئولان و تصمیم گیران با این نگاه برخورد کنند حتما شاهد حل آسیبهای اجتماعی خواهیم بود.

به گزارش مجله خبری آبادی 118، احمد احمدی صدر در سی و هفتمین همایش ملی روز مددکاری اجتماعی با بیان اینکه در حوزه اجتماعی و موضوعات و مسائل پیچیده اجتماع از این رو که با محوریت انسان دنبال می‌شود، بسیار پیچیده است لذا ساده انگارانه است فکر کنیم می‌توان مسائل اجتماعی را به سادگی بررسی و پایش کنیم، گفت: مسئله انسان چند بعدی و متنوع است، از این رو مسائل اجتماعی هم دارای تنوع زیادی است و اگر در موضوعات اجتماعی به این تنوع توجه نکنیم و ابعاد مختلف را مورد بررسی قرار ندهیم، قطعا نمی‌توانیم موجبات سلامت اجتماعی و افزایش تاب آوری جامعه را داشته باشیم.

وی با اشاره به موضوعات اجتماعی مثل بی خانمان‌ها و معتادان در خیابان‌ها گفت: اینها مسائلی است که آسیب تلقی می شود و این آسیب از آنجایی نشات گرفته که از چگونگی مواجهه با موضوعات اجتماعی و پیچیدگی جوامع بشری غفلت کردیم.

احمدی صدر معتقد است، در حوزه اجتماعی حرکت به سمت سلامت جامعه و اجتماع یا به اصطلاح خوب شدن حال شهر و جامعه مستلزم توجه به دو نکته است؛ اول اینکه سیاست گذاری و تصمیم گیری در این حوزه باید با مدیریت یکپارچه و منسجم انجام شود، در غیر این صورت، شاهد تعدد و تکثر مدیران تصمیم‌گیر خواهیم بود که به نوبه خود بزرگترین آسیب همین موضوع تصمیم گیری و سیاستگذاری در موضوع اجتماعی خواهد بود به عبارت دیگر نه تنها از بروز آسیب جلوگیری نکردیم، بلکه اولین آسیب را ایجاد کرده‌ایم. مطالعات زیادی در این حوزه انجام شده و زحمات زیادی کشیده شده اما امروز شاهدیم که مسایل به سمت آسیب پیش میرود و آسیبهای اجتماعی افزایش می‌یابد.

وی تاکید کرد: در آسیب شناسی به این نتیجه رسیدیم که تعدد و تکثر مدیران در حوزه اجتماعی خود بزرگترین آسیب در عدم حل آسیبهای اجتماعی است.

احمدی صدر با تاکید بر اینکه اجتماع متکی بر انسان و مسایل اجتماعی با محوریت انسان و انسان پیچیده به ما حکم می‌کند به پیچیدگی‌های انسان توجه بیشتری کنیم، گفت: اگر می‌خواهیم مسایل و موضوعات اجتماع را حل و از آسیب جلوگیری کنیم، اما از اصل و اساس انسان غافل شویم که آن توجه به ذات و عظمت انسان است، هرگز نمی‌توانیم برای موضوعات اجتماعی راه حل پیدا کنیم.

وی تاکید کرد: اگر می‌خواهیم کاری برای اجتماع انجام دهیم و تحولی در جوامع بشری و شهر رخ دهد، باید به کرامت انسانی توجه ویژه کنیم و از این غفلت نکنیم.

وی با اشاره به اینکه حتی آسیب دیدگان اجتماعی و کسانی که در جامعه مورد آسیب قرار گرفتند و امروز از آنها به عنوان بی خانمان و معتاد و … یاد می‌کنیم هم انسان و خانواده ما هستند، تصریح کرد: اگر مسئولان و تصمیم گیران با این نگاه برخورد کنند حتما شاهد حل آسیبهای اجتماعی خواهیم بود.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023