گردشگری و سفر

تعطیلی پنجشنبه‌ها باید همراه با رویدادسازی گردشگری باشد

مجله خبری آبادی 118/کرمانشاه نایب رئیس جامعه حرفه ای اقامتگاه های بوم گردی استان کرمانشاه گفت: اگر قرار است تعطیلی پنجشنبه ها روی حوزه گردشگری استان تاثیرات مثبتی برجای بگذارد، باید همراه با رویدادسازی باشد.

یاور عبیری در گفت و گو بامجله خبری آبادی 118، بااشاره به پیشنهاد تعطیلی پنجشنبه ها به منظور رونق گردشگری در کرمانشاه، اظهارکرد: این طرح می تواند تاثیرات مثبتی روی گردشگری کرمانشاه داشته باشد، به شرطی که الزاماتی برای آن رعایت شود.

وی تصریح کرد: درصورتی که با اجرای این طرح موافقت شود، باید کارگروهی متشکل از مسئولین استانی با ریاست استاندار شکل گیرد تا برنامه ریزی دقیقی برای بهره بردن بخش گردشگری استان از این فرصت صورت گیرد.

این فعال گردشگری کرمانشاه که ریاست جامعه حرفه ای اقامتگاه های بوم گردی کشور را نیز دارد، افزود: در این کارگروه باید بگونه ای برنامه ریزی شود که بصورت هفتگی و ماهیانه جشنواره هایی دو یا یک روزه را در سطح شهرستان ها و بویژه روستاهای استان تدارک ببینند.

وی با تاکید براینکه رویدادسازی یکی از مهمترین عواملی است که می تواند به گردشگری کرمانشاه تحرک و پویایی ببخشد، عنوان کرد: اگر این برنامه ها در روستاهایی با ظرفیت ها  و جاذبه های خوب برگزار شود، می تواند سیل گردشگران را به سمت روستاهای استان به دنبال داشته باشد.

عبیری خاطرنشان کرد: از طرفی اگر با اجرای این طرح به دنبال رونق دادن به بخش گردشگری استان هستیم، باید توجه کرد که گردشگری موضوعی بین بخشی است و نباید تمام بار وظایف به دوش یک نهاد باشد، بلکه باید سایر دستگاه های استان را نیز درگیر این مسئله کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه پیش از اجرای این طرح در حوزه زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری هم باید اقداماتی را در دستور کار قرار داد، گفت:  باتوجه به اینکه تعطیلی پنجشنبه ها می تواند گردشگران زیادی را به روستاها بکشاند، باید در بحث راه، آنتن دهی تلفن، بهداشت و … زیرساخت های لازم در روستاها فراهم شود.

نائب رئیس جامعه حرفه ای اقامتگاه های بوم گردی اضافه کرد: از طرفی نیاز است که در بحث آموزش دهیاران و بخشداران هم برنامه ریزی هایی صورت گیرد و کاملا توجیه شوند تا برای پذیرش گردشگران آماده باشند.

وی اضافه کرد: همچنین باید ازطریق شبکه استانی و سایر رسانه ها هم برای گردشگران فرهنگ سازی هایی انجام گیرد تا محیط طبیعی و محیط زیست روستاها را تخریب و آلوده نکنند.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023