جامعه شهری

تلفات تصادفات شهری، یک چالش جدی است/ تاکسی برقی ۱.۵ میلیارد تومانی توجیه ندارد

مجله خبری آبادی 118/خوزستان رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران در خصوص برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: ناوگان فعلی حمل و نقل عمومی فرسوده است و باید ابتدا این ناوگان سر حال نگهداشته شود و سپس به سمت تامین اتوبوس‌های برقی برویم.

پوریا محمدیان یزدی در کمیسیون سی و چهارمین نشست کمیسیون حمل و نقل و ترافیک مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران که امروز (۲۶ بهمن‌ماه) در اهواز برگزار شد، با اشاره به وضعیت تصادفات اظهار کرد: وضعیت ما در بحث حوادث رانندگی جالب نیست. تلفات در محورهای درون شهری و برون شهری بالا رفته است، اما تلفات ناشی از تصادفات درون شهری شتاب عجیبی گرفته و این مساله، یک چالش جدی است.

به گزارش مجله خبری آبادی 118، وی با اشاره به وضعیت تلفات حوادث ترافیکی شهری بیان کرد: بر اساس گزارشی که داده شده، ۲۵ درصد تلفات شهری در نقاط حادثه‌خیز رخ می‌دهد که باید ببینیم این آمار صحت دارد یا نه.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران در خصوص وضعیت حمل و نقل عمومی و مطرح شدن تامین ناوگان برقی گفت: هنوز در تامین ناوگان دیزل ۸ تا ۹ میلیارد تومانی گیر هستیم اما دنبال تامین اتوبوس برقی با قیمت حدود ۱۶ میلیارد تومان هستیم و آن را مطالبه می‌کنیم.

وی افزود: هنوز وضعیت یارانه اتوبوس‌ها مشخص نشده است و به دلیل مشخص نبودن تامین منابع مالی، شهرداری‌ها در تامین اتوبوس‌ها دست به عصا حرکت می‌کنند.

محمدیان یزدی گفت: ناوگان فعلی حمل و نقل عمومی فرسوده است و باید ابتدا این ناوگان سر حال نگهداشته شود و سپس به سمت تامین اتوبوس‌های برقی برویم. از سوی دیگر تعرفه‌های اتوبوس‌ها نیز پایین است و تعادل قیمت نداریم.

وی عنوان کرد: خرید تاکسی برقی یک و نیم میلیارد تومانی مطرح شده است اما اگر شامل یارانه نباشد و قیمت آن به سمند حدود ۴۵۰ میلیون تومانی نرسد، تامین آن توجیه ندارد.

رئیس  کمیسیون حمل و نقل و ترافیک مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران گفت: مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی مکاتبه‌ای با شهرداری‌ها در خصوص برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی داشت در حالی که خود این موضوع جای بحث دارد.

وی افزود: ادغام سازمان‌ها، تغییر شناسه‌ها و اجرای قانون هوای پاک نیز برخی از دیگر مباحث موجود در شهرداری‌ها است.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023