گردشگری و سفر

تورهای گردشگری به تویسرکان افزایش می‌یابد

مجله خبری آبادی 118/همدان مدیر اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تویسرکان گفت: تورهای گردشگری به مقصد شهرستان تویسرکان با هدف توسعه و بهره‌وری بیشتر از این صنعت، افزایش می‌یابند.

اسحاق ترکاشوند در گفت‌و گو با خبرنگار مجله خبری آبادی 118، افزود: شهرستان تویسرکان با توجه به ویژگی‌ها و داشته‌های خود، یک مقصد جذاب برای گردشگران به ویژه در بخش گردشگری طبیعت و مذهبی است.

وی اظهار کرد: این شهرستان از بیش از ۲۶۰ اثر تاریخی، فرهنگی و جاذبه گردشگری برخوردار است و اقلیم، آب و هوا و موقعیت جغرافیایی آن یک مزیت ویژه گردشگری به شمار می‌رود.

ترکاشوند تویسرکان را یک باغ شهر بزرگ دانست و ادامه داد: به دنبال افزایش ثبت رسمی مناطق نمونه گردشگری و طبیعی در شهرستان هستیم تا علاوه بر مناطقی مانند دره گزندر سرابی، دره روستای آرتیمان، تپه گردشگری قلندر سیا و دره روستای شهرستانه، پارک کمربسته سرکان نیز به این موارد اضافه شود.

وی گفت: تویسرکان همچنین از یک گنجینه کم نظیر فرهنگی، تاریخی، گردشگری و مذهبی بنام آرامگاه حیقوق نبی(ع) برخوردار است که بهره‌وری از آن می‌تواند به کمک پویایی و رونق بیشتر اقتصاد تویسرکان بیاید.

مدیر اداره مراث فرهنگی تویسرکان از برگزاری جشنواره گردو، مبل و منبت و فرش دستباف از ۲۴ تا ۳۰ شهریورماه در این شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: باید از فرصت‌های مختلف و اثرگذار برای معرفی بیش از پیش ظرفیت‌ها و توانمندی‌های تویسرکان به مردم سراسر ایران و حتی خارج از کشور استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: تویسرکان علاوه بر اینکه موفق شده کاروانسرای تاریخی شاه عباس را به ثبت جهانی برساند، گردوی خود را نیز در سازمان غذا و کشاورزی و خواروبار جهانی (فائو) ثبت کرده که این مورد نیز یک نوع جذابیت گردشگری به شمار می‌رود.

ترکاشوند گفت: تویسرکان همچنین شهر ملی منبت گلریز با محوریت روستای اُشترمل است و نشان جغرافیایی مبل و منبت را نیز به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023