گردشگری و سفر

تولید بدون کارخانه در صنایع دستی نهفته است/ هنرمندان تسهیلات بدون ضامن دریافت می کنند

مجله خبری آبادی 118/اردبیل معاون صنایع‌ دستی وزارت میراث‌ فرهنگی و گردشگری گفت: تولید بدون کارخانه در صنایع دستی نهفته است که می‌تواند هر خانه‌ای یک کارگاه صنایع دستی در کشور باشد

مریم جلالی ۲۲ آذر در دیدار با سرپرست اداره کل میراث‌ فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به اینکه هنرمندان صنایع دستی برای دریافت تسهیلات به ضامن نیاز ندارند، اظهار کرد: اقدامات جدیدی در زمینه تسهیلات برای هنرمندان صنایع‌ دستی انجام شده و از محل تبصره ۱۶ تسهیلاتی بدون نیاز به ضامن برای فعالان این حوزه قابل پرداخت است.

وی با بیان اینکه وزارت میراث‌ فرهنگی برنامه‌های ویژه‌ای برای بیمه هنرمندان صنایع‌ دستی نیز دارد، خاطرنشان کرد: در این راستا تعداد بیمه‌شدگان صنایع‌ دستی در اردبیل افزایش یافته و این امکان فراهم شده که تعداد دیگری از هنرمندان نیز تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.

به گفته جلالی، هنرهای سنتی ما ریشه در خانه ها و فعالیت زنان ایرانی دارد به طوری که تولید بدون کارخانه در صنایع دستی نهفته است که می‌تواند هر خانه‌ای یک کارگاه صنایع دستی در کشور باشد.

وی با بیان اینکه نگاه وزارتخانه به حوزه صنایع‌ دستی و گردشگری نگاهی حمایتی است، ادامه داد:  تلاش می کنیم از صفر تا صد تولید و فروش صنایع‌ دستی هنرمندان تکمیل شود و در این راستا بانوان نقش بسزایی برعهده دارند.

استان اردبیل در جذب تسهیلات حوزه صنایع‌دستی جزء سه استان برتر کشور 

در ادامه سرپرست اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل با بیان اینکه استان اردبیل در جذب تسهیلات حوزه صنایع‌دستی جز سه استان برتر کشور است، گفت: صنعتگران بیشتر از سقف تعیین شده تسهیلات حمایتی دریافت کرده‌اند.

به گفته فردین عینی با توجه به تاثیرگذاری مستقیم صنایع‌دستی در اشتغال‌زایی لازم است که توجه ویژه‌ای به آموزش صنایع‌ دستی در سطح وزارتخانه وجود داشته باشد و بودجه اختصاص یافته برای این حوزه افزایش باید.

وی همچنین یادآور شد: ۲ شهر ملی عنبران و اصلاندوز به عنوان شهرهای ملی صنایع‌دستی در استان اردبیل ثبت شده‌اند و دبیرخانه این شهرها کار خود را به صورت رسمی آغاز کرده‌اند که موجب رونق بیشتر صنایع‌دستی در استان خواهد شد.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023