گردشگری و سفر

جشنواره زمستانی همدان؛ هیاهوی بسیار برای هیچ!

مجله خبری آبادی 118/همدان در خبرها آمد که از ۲۷ دی تا ۱۱ بهمن‌ماه قرار است گردشگری همدان پس از دو سال از خواب بیدار شود. برگزاری “گردشگری زمستانی” که با توجه به اقلیم همدان از بهترین انواع گردشگری برای استان است همان اتفاق مبارکی بود که کورسوی امید را در دل فعالان این حوزه روشن کرد.

به گزارش مجله خبری آبادی 118، با وجود اینکه مسئولان، برگزاری این رویداد را با هدف رونق صنعت گردشگری به عنوان یکی از محورهای توسعه اقتصادی و معرفی قابلیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری زمستانی عنوان کرده بودند به نظر می‌رسید همدان قرار است بهار گردشگری را در دل زمستان تجربه کند.

بی برنامگی‌های جشنواره اما از همان ابتدا و برنامه افتتاحیه تا آخرین روز دیده شد و گردشگری همدان نه تنها هیچ بهاری را در دل زمستان تجربه نکرد بلکه از این رویداد نیز سربلند بیرون نیامد.

مانند دو سال گذشته کرونا اولین و بهترین بهانه برای کنسل شدن برنامه‌ها عنوان شد. بهانه‌های بعدی مواردی مانند رنگ شدن عروسک‌های غول پیکر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بسته بودن پیست اسکی، بارش برف، نبودن برف و هزینه بر بودن جابجایی آن برای ساخت مجسمه‌های یخی و برفی توسط خدمات شهری شهرداری همدان، مناسب نبودن شرایط برای مسابقه یخ نوردی در آبشار گنجنامه و… بود.

با این تفاسیر این سوال به ذهن می‌رسد که اصلا هدف از برگزاری این گونه برنامه‌ها چیست؟ وقتی آمادگی برگزاری رویدادی را نداریم یا هم افزایی در این زمینه وجود ندارد چرا آن را در سطح بسیار نازل برگزار می‌کنیم؟ مگر نه اینکه کوهستان الوند و آب و هوای همدان می‌تواند بهترین بهانه برای برگزاری جشنواره زمستانی و حتی تبدیل آن به برند گردشگری استان باشد.

جهانیان ثابت کرده‌اند حتی با نداشتن برف و یخ هم بهترین جشنواره‌های زمستانی را برگزار می‌کنند و شادی و نشاط را به مردمانشان تزریق می‌کنند و دریغ از ما که حتی نمی‌توانیم از نعمت‌های خدادادی‌مان بهره ببریم و علاوه بر شاد کردن مردم، به اقتصاد آنها نیز کمک کنیم.  

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023