گردشگری و سفر

جشنواره ملی “سیر و موسیر” در همدان برگزار می‌شود

مجله خبری آبادی 118/همدان رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان همدان از برگزاری سومین جشنواره “سیر و موسیر” همدان در روستای سولان خبر داد.

مجید جهانگیریان در گفت‌وگو با مجله خبری آبادی 118، اعلام کرد: این جشنواره ساعت ۱۸ روزهای ۳۰ و ۳۱ تیرماه سال‌جاری در روستای سولان و با حضور هنرمندان برجسته برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های شاد و متنوعی برای این رویداد در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: موسیقی سنتی و مسابقه آشپزی نیز در این برنامه انجام می‌شود.

جهانگیریان بیان کرد: تعداد ۲۰ غرفه برای این جشنواره درنظر گرفته شده که ۱۰ غرفه به ارائه محصولات کشاورزی و باغی، پنج غرفه به تولیدات صنایع دستی منطقه و پنج غرفه به غذاهای محلی اختصاص یافته است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان همدان ادامه داد: همچنین تمهیدات لازم برای برداشت سیر و موسیر و محصولات باغی از دو مزرعه در روستای سولان برای شرکت کنندگان و گردشگران فراهم شده است.

به گزارش مجله خبری آبادی 118، روستای سولان از توابع بخش مرکزی شهرستان همدان است که ظرفیت فراوانی در تولید محصولات کشاورزی از جمله سیر و موسیر دارد. علاوه بر این روند جهانی شدن سیر مورد پیگیری سازمان جهادکشاورزی استان همدان است.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023