حفاری خط ۱۱ با روش اتریشی/ روش دستی برای حفاری تونل مترو نداریم
![حفاری خط ۱۱ با روش اتریشی/ روش دستی برای حفاری تونل مترو نداریم 1 d8add981d8a7d8b1db8c d8aed8b7 dbb1dbb1 d8a8d8a7 d8b1d988d8b4 d8a7d8aad8b1db8cd8b4db8c d8b1d988d8b4 d8afd8b3d8aadb8c d8a8d8b1d8a7db8c 65bfa2c706654](/wp-content/uploads/2024/02/d8add981d8a7d8b1db8c-d8aed8b7-dbb1dbb1-d8a8d8a7-d8b1d988d8b4-d8a7d8aad8b1db8cd8b4db8c-d8b1d988d8b4-d8afd8b3d8aadb8c-d8a8d8b1d8a7db8c_65bfa2c706654-780x470.jpeg)
مجری خط ۱۱ متروی تهران گفت: برای حفاری تونل مترو روش دستی نداریم.
به گزارش مجله خبری آبادی 118، هاشم روحانی مجری خط ۱۱ متروی تهران در مورد آغاز عملیات اجرایی پروژه احداث خط ۱۱ مترو اظهار کرد: برای حفاری تونلهای شهری معمولا چند روش وجود دارد؛ یکی از روش ها حفاری مکانیزه تمام مقطع است که اصطلاحا به آن حفاری با دستگاه TBM گفته میشود؛ این دستگاه ضمن حفاری مسیر، سازه تونل را هم احداث میکند.
وی افزود: یک روش دیگر برای حفر تونل، روش اتریشی یا همان NATM است که آن هم با ادوات حفاری انجام میشود؛ اما تمام مقطع نیست. زمانی از این روش استفاده میشود که یا به دلیل محدودیت های فنی امکان استفاده از دستگاه حفار مکانیزه نیست و یا خود دستگاه تی بی ام موجود نیست زیرا تعداد این قبیل دستگاه ها در کشور محدود است.
مجری خط ۱۱ متروی تهران با بیان اینکه برای حفاری تونل مترو روش دستی نداریم، ادامه داد: با توجه به تأکید مدیریت شهری جهت احداث و بهره برداری از خطوط جدید در کوتاهترین زمان ممکن، در حال حاضر صرفا قطعه اول خط ۱۱ به دلیل رسیدن به زمان بندی مورد نظر جهت بهره برداری ، به روش NATM حفاری خواهد شد.
بر اساس گزارش سایت شهر، روحانی در توضیح بیشتر افزود: در این روش که به روش اتریشی معروف است، پیشروی حفاری به صورت مرحله ای (ابتدا طاق، سپس پله و درنهایت کف بند) خواهد بود. بدیهی است عملیات اجرای سایر قطعات این طرح با اولویت حفاری مکانیزه به شرط رعایت زمان بندی مصوب در دستور کار قرار دارد.
انتهای پیام