گردشگری و سفر

خراسان رضوی در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی پیشتاز است  

مجله خبری آبادی 118/خراسان رضوی مدیر کل دفتر بازاریابی و تجاری‌سازی وزارت میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گفت: پیشتازی استان در حوزه گردشگری و میراث ‌فرهنگی کاملا مشهود است.

سیدحسین علوی در حاشیه بازدید از یازدهمین نمایشگاه سراسری صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی خراسان رضوی که در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: همچنین این استان توانسته تلفیقی بین صنایع‌ دستی و گردشگری به ‌وجود آورد که استفاده از صنایع‌ دستی در تجهیز و وسایل مصرفی هتل‌ها(اتاق ایرانی هتل‌ها) یکی از این موارد است.

وی ادامه داد: این نمایشگاه حلقه‌ای در کنار ده‌ها نمایشگاه سراسری در دیگر استان‌هاست که انگیزه‌ای مضاعف برای فروش تولیدات صنایع‌ دستی به هنرمندان می‌دهد و علاوه بر اینکه اطلاعات فنی هنرمندان به اشتراک گذاشته می‌شود، هنرمندان صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی بازارها و مشتریان جدید را شناسایی می‌کند.

مدیر کل دفتر بازاریابی و تجاری‌سازی وزارت میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تصریح کرد: هم‌چنین هنرمندان از تجربیات یکدیگر در حوزه فروش بهره‌مند می‌شوند.

علوی با اشاره به عملکرد اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی در برگزاری یازدهمین نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی و هنرهای سنتی خراسان رضوی اظهار کرد: این نمایشگاه موفق بوده و مهم‌ترین دلیل آن حمایتی برگزار شدن آن است.

وی با بیان این‌که با تغییر دولت ریل به‌ نفع مردم تغییر کرده، گفت: نمایشگاه‌ها در گذشته پولی برگزار می‌شد اما اکنون حدود دوسوم شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه به صورت حمایتی حضور داشته‌اند.

مدیرکل دفتر بازاریابی و تجاری‌سازی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به کیفیت صنایع‌دستی این نمایشگاه اظهار کرد: این نمایشگاه در سطح بسیار خوبی برگزار شده و به‌طور یقین خراسان رضوی یک قطب در حوزه صنایع‌دستی است.

علوی افزود: خراسان رضوی ظرفیت‌های زیادی دارد که این نمایشگاه شروع بهره‌برداری از بازار داخلی و فروش سوغات در مشهد است، چرا که مشهد یکی از بزرگ‌ترین بازارهای فروش سوغات است و بیشترین سوغات در مشهد خریداری می‌شود.

بر اساس گزارش روابط‌ عمومی اداره‌ کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی وی تاکید کرد: به برکت وجود امام رضا(ع) زمینه فعالیت و تولید انبوه صنایع‌ دستی در مشهد به وجود آمده و هنرمندانی که از سراسر کشور به مشهد آمده‌اند، می‌توانند نیاز و خواسته زائران را تامین کنند و علاوه بر فروش محصولات صنایع‌ دستی و تولیدات هنری خویش از زمینه خرید محصولات توسط زائران نیز مطلع شوند.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023