جامعه شهری

خودکفایی در بخش سیگنالینگ مترو، مهم‌ترین دستاورد مهندسی علائم

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه با اشاره به اینکه سیستم سیگنالینگ نقش بسزایی در تردد ایمن قطارها برعهده دارد و تضمین‌کننده سیر ایمن، با حداقل سرفاصله زمانی در مترو است، گفت: با همت و تلاش همکاران بخش مهندسی، گام‌های بزرگی در جهت خودکفایی در این بخش برداشته شده است.

به گزارش مجله خبری آبادی 118 و بنابر اعلام مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه، مسعود درستی افزود: سیستم سیگنالینگ خطوط ۱، ۲ و ۷ توسط شرکت بمباردیر نصب و راه‌اندازی شده بود و به دلیل عدم همکاری آن شرکت در تأمین قطعات یدکی، به‌خصوص در بخش مدارات راه و ATPها که یکی از پرمصرف‌ترین قطعات در بخش علائم محسوب می‌شود، متروی تهران با چالش روبرو شده بود.

وی افزود: با اتکا به توان داخلی و همت و تلاش همکاران در رابطه با سیگنالینگ درون‌شهری این خطوط در بخش مدارات، حدود ۳۰ درصد به خودکفایی رسیده‌ایم و امیدواریم طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا سال آینده در این بخش به ۸۰ درصد خودکفایی دست یابیم.

درستی گفت: برخی از قطعات در سال‌های اخیر بومی‌سازی شده بود. امسال نیز با تلاش همکاران بخش مهندسی، امکان‌سنجی و تولید نمونه آزمایشی اغلب قطعات در این بخش انجام شد و با کمک دانشگاه در آینده نزدیک شاهد تولید صنعتی قطعات مدارات راه بمباردیر خواهیم بود.

وی در ادامه با بیان اینکه سیگنالینگ خطوط ۳، ۴ و ۶ مترو تهران ۱۰۰ درصد ایرانی بوده و ۳۳ رام قطار با ATP On-board مهارانی فعال است، افزود: با تلاش‌های انجام شده، موفق به بومی‌سازی ۳۰ درصد از قطعات ATP On-board قطارهای بمباردیر که (۱۳۸ رام قطار) فعال هستند، شده‌ایم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه در ادامه به خودکفایی ۹۰ درصدی مترو تهران در بخش سیگنالینگ خط ۵ متروی تهران اشاره کرد و گفت: توانسته‌ایم مدارات راه خط ۵ را به‌طور کامل بومی‌سازی کنیم. همچنین کابل‌های سیگنالینگ خاص این خط را با توجه به مشخصات فنی که در دسته کابل‌های تخصصی قرار می‌گیرد، بومی‌سازی کرده‌ایم و امسال بعد از انجام تست‌های موفقیت‌آمیز، تعویض بخشی از آن کابل‌ها در خط ۵ آغاز شده است.

درستی در رابطه با ATP On-board لوکوموتیوهای خط ۵ مترو تهران و حومه نیز از خودکفایی ۳۰ درصدی خبر داد و خاطرنشان کرد: اگر کارها طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده پیش برود، تا سال آینده در این بخش نیز به خودکفایی ۹۰ درصدی خواهیم رسید.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023