اجتماعی

درگیر بازی‌های موبایلی و فضای مجازی نشوید!

داریوش فرضیایی این روزها توصیه‌هایی برای کودکان و استفاده آنها از موبایل و فضای مجازی دارد و می‌گوید: بیش از حد درگیر بازی‌های موبایلی و فضای مجازی نشوید!

به گزارش مجله خبری آبادی 118، داریوش فرضیایی که با عنوان «عموپورنگ» شناخته می‌شود، با حضور در مراسمی که در میان جمعی از کودکان و خانواده‌های آنان برگزار شد، خطاب به کودکان در سخنانی گفت: می‌خواهم این حرف‌ها را به یادگار از من داشته باشید و فراموش نکنید که امن‌ترین جا برای همه ما، خانواده است. از زمانی که هر فردی خاطرات در ذهنش شکل می‌گیرد، همه اتفاقات قشنگ در کنار پدر و مادر رقم می‌خورد.

این مجری که امیرمحمد متقیان هم او را همراهی می‌کرد، گفت: وقتی من به سن شما بودم، پدر و مادرم همیشه چند موضوع مهم را به من یادآوری می‌کردند؛ یکی این‌ که قدر وسایلی که در اختیار دارم را بدانم و مراقبشان باشم. دوم این که کارهایی که در خانه به تو مربوط می‌شود و توانایی انجام آنها را داری، خودت انجام بده و به دوش دیگران نینداز. سوم اینکه همیشه در برخورد با اطرافیانت مهربان و مودب باش و درنهایت هم اینکه درست را بخوان.

درگیر بازی‌های موبایلی و فضای مجازی نشوید!

هیچ چیزی را از پدر ومادر پنهان نکنید

فرضیایی عنوان کرد: همیشه یادتان باشد که اگر مشکلی برایتان پیش آمد و یا سوالی داشتید، حتماً با پدر و مادر در میان بگذارید؛ حتی اگر اشتباهی کردید یا اتفاق بدی را رقم زدید، نترسید و به آنها بگویید. هیچ چیزی را از پدر و مادر پنهان نکنید. خود من وقتی بچه بودم، گاهی پیش می‌آمد که یکی از وسایل منزل را ناخواسته خراب کنم یا این که ظرف یا لیوانی از دستم می‌افتاد و می‌شکست و بلافاصله به مادرم می‌گفتم. با این که ناراحت بودم، اما چیزی را از آنها پنهان نمی‌کردم؛ چون پدر و مادرها واقعاً و از ته دل بچه‌ها را دوست دارند و خوشی و خوشحالی آنها را می‌خواهند. اولین و بهترین راهنمای ما در زندگی پدر و مادر هستند و بعدها معلم‌ها در مدرسه هم می‌توانند بخشی از این نقش را به عهده بگیرند.

وی افزود: در دوران کودکی هروقت که فرصت می‌کردم، دست مادرم را می‌بوسیدم یا او را در آغوش می‌گرفتم که این عادت خوب را تا الان هم دارم. بعد از خوردن غذا حتماً از مادرم تشکر می‌کردم و می‌گفتم که چه غذای خوش‌مزه‌ای درست کرده است. پدر من به رحمت خدا رفته و واقعاً دلتنگش هستم، وقتی ایشان از محل کار به خانه می‌آمد، به استقبالش می‌رفتم و سلام و خسته نباشید می‌گفتم. اگر چیزی می‌خواستم، به آنها فشار نمی‌آوردم. خواسته‌ام را در زمان خستگی پدرم به او نمی‌گفتم و می‌گذاشتم تا استراحت‌ کند.

فرضیایی گفت: الان که درباره آرزوهایتان با من صحبت کردید، متوجه شدم خیلی‌ها دوست دارند پولدار شوند. بله، پولدار شدن خوب است اما شیوه پولدار شدن هم مهم است. انتخاب‌های درست است که شما را به موفقیت می‌رساند. بخشی از این موفقیت هم به پول بستگی دارد. از الان و در این سن لازم نیست که به فکر پول درآوردن باشید. شما کودک هستید و باید از کودکی و بازی با دوستان و خنده و تفریح لذت ببرید.

درگیر بازی‌های موبایلی و فضای مجازی نشوید!

توصیه‌های عموپورنگ برای فضای مجازی

وی افزود: خواهش دیگری هم که دارم این است که اینقدر درگیر بازی‌های موبایلی و فضای مجازی نشوید. من با این بازی‌ها مخالف نیستم امّا استفاده زیاد از موبایل باعث می‌شود چشمان شما ضعیف شود، خوابتان به هم بخورد و در طول روز خسته و بی‌حوصله شوید. زمانی که ما بچه بودیم، اوقات فراغت‌مان را با نقاشی کشیدن، کاردستی و بازی‌های فکری و گروهی پر می‌کردیم که خیلی هم لذت‌بخش بود. اگر عموپورنگ را دوست دارید، قول بدهید که از این به بعد حداکثر یک ساعت در روز و آن هم با فاصله و نه به صورت یکسره، از بازی‌های موبایل استفاده کنید.

وی افزود: بچه‌های عزیزم، می‌دانم که بیش از هر کس دیگری با پدر و مادرتان صمیمی هستید، اما هیچ وقت بدون اجازه از تلفن همراه آنها استفاده نکنید، حالا چه پدر و مادر و چه اعضای خانواده و دوستان؛ حتماً باید آنها را در جریان بگذارید. بعضی از بچه‌ها بدون اجازه سراغ گوشی پدر و مادر می‌روند. این کار، خیلی خیلی بد است.

پس از پذیرایی از مهمانان خردسال این برنامه، نوبت به رونمایی از نقاشی پرتره عموپورنگ شد. این تابلوی نقاشی رنگ و روغن، روی بوم پارچه‌ای و در اندازه ۸۰ در ۸۰ سانتی‌متر به قلم رعنا نیرومند کشیده شده بود و با حضور عمو پورنگ، امیرمحمد و خالق این اثر از آن پرده‌برداری شد؛ اتفاقی که با تشویق و همراهی کودکان حاضر در این مراسم همراه شد.

پرتره‌ای از چهره خندان مجری محبوب

امیرمحمد متقیان هم در صحبت‌های کوتاهی عنوان کرد: امروز در کنار شما و عموپورنگ واقعاً به من خوش گذشت. خوشحالم در کنار بچه‌های باهوش، خوش‌زبان، مودب و هنرمندی بودم که به من انرژی مثبت دادند. همکاری با عمو پورنگ که در دوران کودکی من رخ داد، برای من یک شانس و افتخار بزرگ بود و امیدوارم خدا کمک کند تا این همکاری همچنان ادامه پیدا کند.

در پایان این مراسم، کودکان و نوجوانان حاضر در این مراسم به همراه خانواده‌هایشان با عموپورنگ عکس یادگاری گرفتند و از تابلوی نقاشی پرتره این مجری و برنامه‌ساز حوزه کودک که توسط رعنا نیرومند کشیده شده بود رونمایی شده و این تابلو به وی اهدا شد.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023