گردشگری و سفر

دستورالعمل میزبانی از گردشگران خارجی به تاسیسات گردشگری استان مرکزی ابلاغ می‌شود

مجله خبری آبادی 118/مرکزی معاون گردشگری میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: دستورالعمل میزبانی از گردشگران خارجی به تاسیسات گردشگری ابلاغ می شود.

سید حسن حسینی امروز دوشنبه دوم اسفندماه در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان مرکزی در خصوص میزبانی از گردشگران خارجی در کشور و استان در دوران کرونا اظهار کرد: دستورالعمل این موضوع اخیرا اعلام شده است. در وهله اول تست های PCR  توسط تاسیسات گردشگری و اقامتگاه ها باید انجام گیرد.

بارش های نوروز نرمال خواهد بود

در این جلسه، مدیرکل هواشناسی استان مرکزی گفت: با توجه به آخرین خروجی های دریافت شده، تا دهم فروردین ماه بارش استان مرکزی نرمال است و در نیمه دوم فروردین ماه و اردیبهشت ماه بارش هایی بیش از حد نرمال خواهیم داشت.

کمالی افزود: در نوروز، کشیک های پیش بینی هواشناسی استان فعال خواهد بود و ۱۴ ایستگاه سینوپتیک به صورت مستمر در حال تهیه گزارش های هواشناسی هستند.

وی اضافه کرد: تا دهم فروردین در مناطق شمالی استان نیم تا یک درجه افزایش دما و برای مناطق جنوبی یک تا ۱.۵ درجه افزایش دما پیش بینی شده است.

کمالی گفت: در حال حاضر میانگین بارش سال زراعی ۱۵۵.۵ میلیمتر است و که ۶ درصد نسبت به بلندمدت افزایش بارش گزارش شده است.

کروکی تصادفات سر صحنه ترسیم و تحویل می شود

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی با اشاره به اینکه پلیس از ۱۵ اسفندماه فعالیت خود را با جدیت بیشتر آغاز می کند، گفت: در این ایام رسیدگی به تصادفات در لحظه و آنی خواهد بود، همچنین در صحنه کروکی ترسیم و تحویل به طرفین تصادف می شود.

سرهنگ علی حسینی افزود: شهرداری ها نسبت به بازنگری تابلوهای معابر شهری اقدام کنند تا در فرصت باقیمانده اصلاحات لازم اعمال شود. نسبت به نصب بنرهای هشدارهای ترافیکی در ورودی شهرها اقدامات لازم در نظر گرفته شود و از تابلوهای تبلیغاتی شهری بهره برداری مناسب صورت گیرد.

وی با اشاره به لزوم خط کشی در معابر شهری که دارای نقیصه های بسیاری هستند، گفت: این خط کشی ها در نوروز کارآمد است و حتما نسبت به انجام آن اقدام شود، همچنین اگر قرار بر پیش بینی اماکن اسکان و استقرار است، نشانی و آدرس این اماکن در نقاط مختلف شهر اطلاع رسانی شود.

سرهنگ حسینی با بیان اینکه در تصادفات خسارتی ۳۷ درصد رشد داشته ایم و بر همین اساس در صحنه کروکی ترسیم می شود تا مردم بتوانند از بیمه خسارت خود را دریافت کنند، در خصوص تصادف روز گذشته بین یک دستگاه پراید و یک دستگاه کامیون در اراک بیان کرد: تصادف روز گذشته ۳۰۰ متر با میدان سه راهی خمین فاصله داشت و ارتباط به شرایط میدان نداشت، این مسیر بزرگراهی نیست و در کنار معبر امکان توقف وجود ندارد. در تصادف دیروز سرعت پراید کمتر از حدمجاز بوده است و کامیون با آن برخورد کرده است.

به گزارش مجله خبری آبادی 118، در ادامه این جلسه روسای کمیته های ذیل ستاد گزارشی از اقدامات خود ارائه کردند.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023