گردشگری و سفر

دعوت استاندار فارس از سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری

مجله خبری آبادی 118/فارس استاندار فارس با اشاره به ظرفیت‌های مختلف گردشگری و جذب سرمایه‌گذاری در این استان، گفت: از بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف گردشگری دعوت می‌کنیم.

محمدهادی ایمانیه چهارشنبه سوم خرداد در دومین همایش سالانه توسعه سرمایه‌گذاری در شیراز با اشاره به میثاق‌نامه‌ای که سال گذشته امضا شده است، گفت: این میثاق‌نامه امسال هم تمدید می‌شود و سند امیدآفرینی نیز در این همایش امضا می‌شود. او با اشاره به حوزه‌های مختلف گردشگری نظیر مذهبی، فرهنگی و پزشکی افزود: این حوزه‌ها مستعد سرمایه‌گذاری است و از سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در ابعاد مختلف سرمایه‌گذاری دعوت می‌کنیم.

او با اشاره به ظرفیت گردشگری سلامت بیان کرد: کشورهای حوزه خلیج فارس علاقمند به استفاده از امکانات پزشکی در شیراز هستند. ایمانیه با اشاره به ظرفیت‌های تاریخی و طبیعی و هوای سالم شیراز، عنوان کرد: در فصل تابستان و تعطیلات نوروزی شاهد حضور قابل توجهی از گردشگرانی داخلی و خارجی در شیراز بوده‌ایم که همین موضوع سبب ایجاد شرایط مناسب برای گردشگری در حوزه هتل‌ها و اقامتگاه‌ها می‌شود.

استاندار فارس ادامه داد: در حوزه انرژی نیز طرح‌هایی وجود دارد و امیدواریم در این حوزه شاهد سرمایه‌گذاری باشیم.

ایمانیه با اشاره به سپردن دفاتر سرمایه‌گذاری به بخش خصوصی برای جذب سرمایه‌گذاران و معرفی ظرفیت‌ها به آنها گفت: این دفاتر می‌توانند ارتباطی بین سرمایه‌گذاران و شیراز باشند. ایمانیه تصریح کرد: شیراز دارالعلم است و ارزش سرمایه‌گذاری را در ابعاد مختلف دارد.

او با اشاره به حضور نمایندگانی از کشورهای مختلف خاطرنشان کرد: ما آمادگی ایفای نقش خود در ارتباطات بیشتر با کشور چین را داریم. 

گردشگری مهمترین و ارزشمندترین ظرفیت شیراز است

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در ادامه این همایش اظهار کرد: مهمترین و ارزشمندترین ظرفیت کلان‌شهر شیراز ظرفیت گردشگری است که باید از آن به بهترین شکل استفاده کرد.

مهدی طاهری با بیان اینکه ما باید ظرفیت گردشگری در شیراز را فعال و زیرساخت‌های آن را فراهم کنیم، افزود: زمانی که سرمایه‌گذاران در این بخش سرمایه‌گذاری کنند، سایر ظرفیت‌ها نیز فعال خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه به همت شورای ششم و شهرداری این کلان‌شهر، دومین همایش در حال برگزاری است، بیان کرد: انتظار داریم این همایش به صورت سالانه برگزار و بازخورد هر دوره به دقت بررسی شود.

او با اشاره به تفاهم ۲۰هزار میلیارد تومانی با بانک شهر که یکی از نتایج برگزاری این همایش در سال گذشته بوده است، عنوان کرد: همه دستگاه‌ها استانی و شهری باید در کنار هم قرار بگیرند تا همه ظرفیت‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و حتی امنیتی فعال شود.

طاهری اضافه کرد: اگر این اجماع در حوزه سرمایه‌گذاری ایجاد نشود، ظرفیت‌ها از بالقوه به بالفعل تبدیل نمی‌شود.

رئیس پارلمان شهری شیراز با اشاره به اینکه دولت و مجلس باید ظرفیت سرمایه‌گذاری کلان را ایجاد کنند، افزود: با ایجاد بستر مناسب در کشور، فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شیراز نیز ایجاد خواهد شد و در این موضوع دست همه اندیشمندان و متخصصان را برای ارائه طرح‌ها می‌فشاریم.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه میراث گذشتگان به خوبی به ما رسیده است، خاطرنشان کرد: ما هم باید بدون هیچ بهانه‌ای این میراث را به بهترین شکل به آیندگان منتقل کنیم.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023