گردشگری و سفر

دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری تنها نهاد مجاز برگزارکننده تورهای طبیعت‌گردی هستند

مجله خبری آبادی 118/اردبیل معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی استان اردبیل گفت: در مسیر ساماندهی تورهای طبیعت‌گردی استان اردبیل از برگزاری تورهای غیرمجاز جلوگیری و با متخلفان طبق قانون برخورد می‌شود

یحیی نجارقابل ۲۵ اردیبهشت در جلسه ساماندهی تورهای طبیعت گردی گفت: دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری دارای مجوز از وزارت میراث‌فرهنگی تنها نهاد مجاز برای برگزاری تورهای طبیعت‌گردی هستند و برگزاری تور توسط اشخاص و سایر نهادها غیرقانونی است.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی استان اردبیل افزود: راهنمایان گردشگری یکی از ارکان مهم مرتبط با این حوزه هستد که باید برای برگزاری تورهای طبیعت‌گردی با دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری همکاری کنند.

وی تاکید کرد: تورهای طبیعت‌گردی نیاز جامعه است و باید برگزار شود که در این راستا درخواست ما از دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری این است که تورهای طبیعت‌گردی را در برنامه خود داشته باشند و به صورت قانونی به برگزاری این نوع تورها اقدام کنند.

نجارقابل با اشاره به برگزاری تورهای مشابه توسط برخی نهادهای دیگر مثل باشگاه‌های کوهنوردی گفت: تکلیف تورهای طبیعت‌گردی و کوهنوردی باید مشخص شود تا تداخلی بین برگزاری تورها و کلاس‌های آموزشی این باشگاه‌ها وجود نداشته باشد.

معاون گردشگری استان اردبیل ادامه داد: عدم آگاهی اصلی‌ترین دلیل برگزاری تورهای غیرمجاز است و باید با اطلاع رسانی در این مورد و افزایش همکاری بین دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، راهنمایان گردشگری و سایر صنوف مرتبط مردم را به انتخاب تورهای مجاز تشویق کنیم.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023