جامعه شهری

رخت سال نو به تن پایتخت 

در آستانه نوروز ۱۴۰۳ با برنامه‌ها و پروژه‌های متنوع فرهنگی و هنری پایتخت آماده نوروز ۱۴۰۳ شده است. 

به گزارش مجله خبری آبادی 118، برنامه‌ها و پروژه‌های سازمان زیباسازی شهرداری تهران در قالب آثار حجمی، دیوارنگاره و نقاشی دیواری، اهتزاز پرچم پایه کوتاه، آذین‌بندی ریسه‌ای، نورپردازی و نورآرایی، رنگ آمیزی و بهسازی جداره‌ها، برپایی جشن نور و اکران فرهنگی در پایتخت اجرا می‌شود.

همچنین به مناسبت جشن نوروز بیش از ۱۰۰ اثر حجمی با مضمون بهار، عمو نوروز و هفت سین در میادین و نقاط شاخص پایتخت آماده استقبال از بهار شده‌اند. 

رویداد هنری بهارستان ۱۴۰۳ که هر ساله با همراهی هنرمندان در راستای تغییر چهره پایتخت و ایجاد حس نشاط و سرزندگی بهاری فعالیت می‌کند، امسال نیز با حضور ۳۱۳ تخم مرغ رنگی و تکمیل اثر توسط ۲۶۱ هنرمند فعالیت خود را آغاز و با ۲۲ قاب نوروزی توسط ۲۲ هنرمند به فعالیت خود پایان دادند، این قاب‌های نوروزی پیش از سال جدید دور تا دور میدان آزادی نصب خواهند شد و حس و حال سال جدید را به فضای شهری پایتخت منتقل خواهند کرد. 

از دیگر فعالیت‌های سازمان زیباسازی برای سال آینده اجرای ۷۶ نقاشی دیواری و ۱۶ دیوارنگاره خلاق با استفاده از ویژگی‌های طبیعی و محیطی پایتخت است. 

همچنین در راستای پویش «عید آمد و عید آمد» با نصب ۱۰۰۰۰ هزار پرچم پایه کوتاه، ۱۵۰ هزار متر آذین‌بندی ریسه‌ای و ۵ نماپرچم با مشارکت مناطق در  بزرگراه‌ها و معابر شهر و رنگ‌آمیزی جداول و نیوجرسی‌ها در ۹ بزرگراه اصلی تهران و پل‌های عابر پیاده پایتخت، به استقبال سال نو خواهند رفت. 

بر اساس گزارش اداره ارتباطات و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، تا عید فطر نیز جشن نور بزرگی با نورآرایی ویژه‌ای در میدان ولیعصر (عج) و اجرای تونل‌ها و سقف‌های نوری متنوعی به همراه المان‌های نوری حاجی فیروز و عمونوروز و نهنگ برگزار خواهد شد و پایتخت به شهری با جشن بزرگی پر نور تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023