گردشگری و سفر

روستای اشترمل، پایتخت منبت گلریز ایران

مجله خبری آبادی 118/همدان روستای اشترمل در کنار دو روستای سید شهاب و جیجانکوه در شهرستان تویسرکان از قطب های تولید صنایع مبل و منبت کشور به حساب می آیند که در این میان، عنوان دهکده جهانی منبت گلریز به روستای اشترمل اختصاص یافته است.

همچنین تویسرکان به واسطه فعالان حوزه صنایع مبل و منبت روستای اشترمل، عنوان شهر ملی منبت گلریز و در مجموع نشان جغرافیایی مبل و منبت را به خود اختصاص داده است.

شهرستان تویسرکان در مجموع از بیش از ۴۵۰۰ کارگاه تولید صنایع مبل و منبت و بیش از ۷۵۰۰ در این بخش برخوردار است و این یکی از مزیت های شهرستان برای پویایی اقتصاد خود به شمار می رود.

دریافت نشان ویژه تجاری، پویایی حوزه مبل و منبت تویسرکان را به دنبال دارد.

روستای اشترمل، پایتخت منبت گلریز ایران

مدیر اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تویسرکان گفت: دریافت نشان ویژه تجاری(برند سازی) از اهمیت و اثر گذاری بالایی در بهره وری حداکثری از ظرفیت تولید صنایع مبل و منبت در شهرستان تویسرکان برخوردار است.

اسحاق تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار مجله خبری آبادی 118 اظهار کرد: روستای اشترمل از بیش از ۵۰۰ کارگاه تولید صنایع مبل و منبت و بیش از ۷۰۰ فعال در این بخش برخوردار است و می تواند حرف های زیادی برای گفتن در حوزه صنایع شهرستان تویسرکان در سطح ملی و حتی فرا ملی داشته باشد.

وی کمبود زنجیره کامل تولید صنایع مبل و منبت، برخی کمبودها در تامین چوب مورد نیاز و کمبود بازار فروش را از مهمترین مشکلات منبت کاران شهرستان تویسرکان و روستای اشرمل برشمرد و تاکید کرد: در سال های اخیر از ایجاد نمایشگاه ها و فروشگاه های صنایع مبل و منبت حمایت و تلاش شده تا زنجیره کامل تولیدات این بخش در شهرستان تقویت شود.

روستای اشترمل، پایتخت منبت گلریز ایران

وی خاطر نشان کرد: وجود بازار فروش و تامین به هنگام و با قیمت مناسب چوب های مورد نیاز فعالان صنایع مبل و منبت شهرستان تویسرکان در رونق بیش از پیش این بخش بسیار اثر گذار است که برطرف سازی این مشکلات به تعامل و هم افزایی دیگر دستگاه های اجرایی با میراث فرهنگی نیاز دارد.

ترکاشوند برگزاری جشنواره مبل و منبت در روستای اشترمل در روزهای اخیر را یکی از رویدادهای متنوع شهرستان تویسرکان در بازه زمانی ۱۵ شهریورماه تا ۱۳ مهر عنوان کرد و یادآور شد: با وجود برخی مشکلات نباید از پیشرفت و پویایی  بیشتراین هنر-صنعت ارزشمند در شهرستان تویسرکان و روستای اشترمل به عنوان دهکده جهانی مبل و منبت ناامید شد بلکه باید برای بهره وری حداکثری از این ظرفیت صنعتی که به نوعی توانمندی گردشگری هم هست، تلاش کرد.

به گزارش مجله خبری آبادی 118 شهرستان تویسرکان از ۱۵ شهریورماه تا ۱۳ مهرماه سال جاری میزبان برگزاری جشنواره گردو، مبل و منبت و فرش دستباف و رویدادهای متنوع گردشگری، فرهنگی و هنری با هدف توسعه، رشد و بالندگی حوزه گردشگری و اقتصاد خود است.

روستای اشترمل، پایتخت منبت گلریز ایران

روستای اشترمل، پایتخت منبت گلریز ایران

گزارش از وحید الوندی

انتهای پیام 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023