گردشگری و سفر

رونمایی از ۲ برنامه کاربردی گردشگری در سیستان و بلوچستان

مجله خبری آبادی 118/سیستان و بلوچستان مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان گفت: در آخرین روز هفته گردشگری دو برنامه کاربردی ویژه گردشگری در استان رونمایی شد.

محمدهادی طهرانی‌مقدم در گفت وگو با مجله خبری آبادی 118، اظهار کرد: به مناسبت هفته گردشگری و با حضور فعالان و مسئولان حوزه گردشگری استان آئین رونمایی از دو برنامه کاربردی حوزه گردشگری در زاهدان برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان وبلوچستان افزود: یکی از چالش‌های اساسی گذشته، ایجاد تداخل در واگذاری‌ها و صدور موافقت‌های اصولی بود که به منظور حل این مسأله به همت معاونت گردشگری اداره کل و توان جوانان خلاق بومی استان و شرکت‌های فناوری پارک علم و فناوری اقدام به راه‌اندازی “نقشه GIS اراضی و پهنه‌های گردشگری” کردیم.

وی ادامه داد: در فاز اولیه این برنامه کاربردی ۱۰۰ نقطه با محوریت نوار ساحلی جانمایی شده که شامل نقشه‌های طول و عرض جغرافیایی، اطلاعات موافقت اصولی‌های صادر شده، مساحت پروژه و سرمایه‌گذار و… می‌باشد که با فعال‌سازی این برنامه دیگر شاهد بروز مشکلات سابق نخواهیم بود و بسیار نیز در تسهیل امور مؤثر است.

به گفته طهرانی مقدم، در بروزرسانی این برنامه قرار است تعداد نقاط و اطلاعات تکمیلی هم افزایش یابد تا در اختیار عموم سرمایه‌گذاران قرار دهیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان افزود: با هدف توسعه سفرهای گروهی به استان سیستان وبلوچستان که به پدیده گردشگری سال نامگذاری شده است نیز برنامه‌هایی در دستور کار اداره کل و معاونت گردشگری قرار دارد که یکی از آن‌ها معرفی استان در قالب نرم‌افزارهای کاربردی است.

وی تصریح کرد: در همین راستا برنامه کاربردی “هدیه سفر” نیز با توان نیروهای خلاق بومی و شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان طراحی و در هفته گردشگری رونمایی و مورد بهره‌برداری قرار گرفت و عموم مردم، گردشگران و تور لیدرها می‌توانند از خدمات آن استفاده کنند.

به گفته طهرانی مقدم، در قالب این برنامه کاربردی ضمن معرفی بیشتر و بهتر استان، در خصوص فروش صنایع دستی، رشد بازدید از موزه‌های استان، جذب حمایت‌های مادی و معنوی دستگاه‌های اجرایی و… اقداماتی صورت گرفته که مهمترین بخش این برنامه نیز حمایت ویژه از تورگردانان، بلدهای محلی و فعالان حوزه گردشگری در سطوح ملی و استانی است.

وی ادامه داد: در این برنامه کاربردی مشوق‌های بسیار خوبی تعبیه شده که در اختیار قرار گرفته است.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023