اجتماعی

«زنگ نیکوکاری» نواخته شد

«زنگ نیکوکاری» در مدارس سراسر کشور نواخته شد.

به گزارش مجله خبری آبادی 118، زنگ نیکوکاری امروز ۱۵ اسفندماه با حضور رئیس سازمان دانش آموزی، قائم مقام کمیته امداد، مدیرکل استان تهران،  مدیرکل هماهنگی امور اجرایی مشارکتهای مردمی کمیته امداد و معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران به صورت نمادین در دبیرستان دخترانه شهدای هفتم تیر تهران و سراسر کشور نواخته شد.

هدف از برگزاری این مراسم ترویج فرهنگ خیر و احسان است که امروز به صورت نمادین طی مراسمی در مدرسه شهدای هفتم تیر برگزار شد.

در این مراسم موسوی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه احسان و نیکوکاری یکی از ارزشهای الهی دین آسمانی است، گفت: اهمیت شتافتن و حرکت سریع برای امر خیر و آن هم احسان و نیکوکاری بسیاری مورد تاکید است. دستگیری از نیازمندان بسیار مورد پسند خداوند و در مبانی اهل بیت تاکید شده است.

وی با بیان اینکه توسعه فرهنگ نیکوکاری و احسان باید از کودکی به کودکان یاد داده شود، به وضعیت اقتصادی کشور اشاره و بر اهمیت انفاق و نیکوکاری تاکید کرد.

موسوی خاطرنشان کرد: توسعه و ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری و کمک به نیازمندان و اهداف متعالی که برای این مراسم ترسیم شده کمک می‌کند با برنامه‌های متعدد فرهنگی این کار ارزشمند را بیش از گذشته نهادینه کنیم.

وی افزود: افتخار می‌کنیم فرزندان این مرز و بوم و این آب و خاک رویشهای برجسته و پرافتخار این نظام هستند. اگر امروز می آییم و به عنوان مسئولان و مدیران حضور پیدا می‌کنیم فقط انجام وظیفه برای دانش آموزان است. امروز دشمن همین رویشها را هدف گرفته اما کورخوانده است. آنها آمدند از همه جا ناامید شدند و و می‌خواهند مدرسه را از بچه ها بگیرند اما این اتفاق نخواهد افتاد.

به گزارش مجله خبری آبادی 118، مصطفی خاکسار نیز در مراسم نواختن زنگ نیکوکاری با بیان اینکه رفتار و عادتهای مختلف انسانها ریشه در باور و ارزشهای دینی دارد، اظهار کرد: آنچه که بسیار شایسته در کشور و محافلی همانند مدارس به آن توجه می‌شود، احیاء و زنده نگه داشتن این عادات و رفتار اجتماعی انسانی و دینی است که جایگاه بسیار شایسته‌ای در حفظ مناسبات و رفتار انسانی در جامعه اسلامی دارد. 

وی افزود: اگر جامعه‌ای بخواهد سالم و بالنده و با تکیه بر ویژگیهای انسانی ساخته شود و باقی بماند و رسالت بخش برای دیگران باشد باید نسبت به این رفتار و عادات شایسته انسانی و اجتماعی توجه شود. کاری که به شایستگی در فضای آموزش و پرورش ایران اتفاق می افتد و جا دارد بیشتر به آن توجه شود انتقال این مفاهیم به نسل آینده است.

خاکسار ادامه داد: از همین جا به وضوح فهمیده می‌شود که دشمن چرا در حرکات متعدد خود توجه را متوجه این نسل کرده است و به هر بهانه‌ای در موج آفرینی برای به هم زدن نظام و سلامت، این فضا برای این کار اصیل و اساسی که این نظام انجام می‌دهد، است. 

قائم مقام کمیته امداد با طرح این پرسش که چرا آنجا که در فضای پر مخاطره مجازی اتفاق می افتد همه متوجه این قشر و نسل است؟ گفت: وقتی ما جایگاه توجه و احیای این رفتار و عادات و آموزه های اجتماعی و دینی را پی میبریم روشن می‌شود که چرا این حرکات باید در این فضاها  انجام گیرد؟.

خاکسار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره برگزاری هر ساله جشن نیکوکاری یادآور شد: علی رغم اینکه با مسائل و مشکلات اقتصادی و مالی مواجه هستیم هر روز و هرسال کمک‌های مردمی برای کارهای خیرخواهانه بیشتر می شود.  

خاکسار معتقد است که آنچه که به عنوان کار خیر در قالب طرحهای مختلف دریافت می‌کنیم امروز و امسال بیش از هر سال و سالهای گذشته است.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023