سازوکار مجلس برای پیشگیری از بروز آسیبهای اجتماعی با اولویت حوزههای دانشآموزی
![سازوکار مجلس برای پیشگیری از بروز آسیبهای اجتماعی با اولویت حوزههای دانشآموزی 1 d8b3d8a7d8b2d988daa9d8a7d8b1 d985d8acd984d8b3 d8a8d8b1d8a7db8c d9bedb8cd8b4daafdb8cd8b1db8c d8a7d8b2 d8a8d8b1d988d8b2 d8a2d8b3db8cd8a8 65a503a4de24e](/wp-content/uploads/2024/01/d8b3d8a7d8b2d988daa9d8a7d8b1-d985d8acd984d8b3-d8a8d8b1d8a7db8c-d9bedb8cd8b4daafdb8cd8b1db8c-d8a7d8b2-d8a8d8b1d988d8b2-d8a2d8b3db8cd8a8_65a503a4de24e.jpeg)
نمایندگان مجلس در مصوبه ای سازوکاری را برای پیشگیری اولیه از بروز آسیبهای اجتماعی با اولویت حوزههای دانشآموزی، دانشگاهی و کارگری تعیین کردند.
به گزارش مجله خبری آبادی 118، نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت صبح امروز یکشنبه و در ادامه بررسی جزییات لایحه برنامه هفتم توسعه، بند (ب) ماده ۸۵ این لایحه را تصویب کردند.
طبق این مصوبه، در راستای ارتقای سلامت اجتماعی و پیشگیری، پایش و کاهش مسائل و آسیبهای اجتماعی، اقدامات زیر توسط دستگاههای اجرایی ذیربط در چارچوب مصوبات شورای اجتماعی کشور انجام میشود:
پیشگیری اولیه از بروز آسیبهای اجتماعی از طریق ارتقای سطح دانش و مهارتهای زندگی، کاهش عوامل خطر و تقویت عوامل محافظت کننده با تأکید بر نظام یکپارچه پیشگیری با اولویت حوزههای دانشآموزی، دانشگاهی و کارگری
همچنین بند «پ» این ماده برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع می شود؛ در این بند آمده است «تهیه و اعمال ملاحظات پیوست اجتماعی در طراحی کلیه برنامههای کلان توسعهای در سطوح ملی و محلی با تأیید وزارت کشور (سازمان امور اجتماعی) به ویژه برای صدور مجوز به طرحهای موضوع ماده ۲۳ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲)
انتهای پیام