جامعه شهری

ساماندهی دستفروشان منوط به تامین ۲۵۰ هزار مترمربع زمین/ مشکل ما سد معبر است

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با تأکید بر اینکه نیاز به ۲۵۰ هزار مترمربع زمین برای ساماندهی دستفروشان پایتخت داریم، گفت: برای ساماندهی دستفروشان در تهران حداقل به ۲۰ تا ۳۰ هزار غرفه ۳ در ۳ متر نیاز داریم.

به گزارش مجله خبری آبادی 118، سعید بیگی با پرداختن به شرایط فعلی دستفروشی در پایتخت اظهار کرد: در حال تهیه زمین و تبدیل آن به بازار برای دستفروشان هستیم. مناطق هم نقاطی را که دچار مشکل هستند، شناسایی و به ما معرفی می‌کنند تا تبدیل به بازار فعالیت دستفروش‌ها شوند.

وی افزود: بر اساس ظرفیت‌هایی که این زمین ها دارند بررسی می شود که قابلیت تبدیل به بازاری برای فعالیت دستفروشان را دارند یا نه؟ بنابراین اول باید زمین معرفی شود و بر اساس آن تعداد و برنامه های دقیق تر اعلام شود، اما با توجه به ضرورت ساماندهی این افراد، متوقف این موضوع نمانده ایم، به طوری که در اماکنی که  کلنی دستفروشان بوده و به دنبال آن مشکلات متعددی ایجاد شده، ورود کرده ایم.  به عنوان مثال در مناطقی مانند تجریش، چهارراه ولیعصر، میدان هفت تیر و مواردی از این دست کار شروع شده است تا این مکان‌ها را نظام‌مند کنیم.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با تاکید بر اینکه ما با دستفروشی مشکلی نداریم، گفت: مشکل ما با سد معبر است.

بر اساس گزارش سایت شهر، بیگی با بیان اینکه در تهران برای ساماندهی دستفروشان حداقل به ۲۰ تا ۳۰ هزار غرفه با فضای ۳ در ۳ متر نیاز داریم، اظهار کرد: در موضوع ساماندهی دستفروشان؛ وزارت راه و شهرسازی می‌تواند خیلی کمک کند. زیرا می تواند زمین در اختیار ما بگذارد که این گام بسیار مهم و موثری است. البته بنا داریم تا از ظرفیت خیرین، واقفین و بخش خصوصی هم در این خصوص استفاده کنیم که البته کار تا حدودی هم پیش رفته است.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023