گردشگری و سفر

سراب گیان بیشترین آمار جذب گردشگر را به خود اختصاص داده است

مجله خبری آبادی 118/همدان رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نهاوند گفت: از ابتدای شهریور تاکنون ۱۹هزار نفر از مراکز گردشگری و جاذبه‌های دیدنی شهرستان نهاوند بازدید کردند که سراب گیان بیشترین آمار پذیرش گردشگران را به خود اختصاص داده است.

محمد احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مجله خبری آبادی 118، اظهار کرد: از ابتدای شهریور تاکنون ۱۹هزار نفر از مراکز گردشگری و جاذبه‌های دیدنی شهرستان بازدید کردند که تعداد زیادی از آن‌ها از استان‌های جنوبی کشور بوده‌اند.
وی افزود: بازدید گردشگران از سراب‌ گیان، گاماسیاب، فارسبان و موزه‌حمام حاج‌آقا تراب بوده که در بین آن‌ها سراب گیان بیشترین آمار پذیرش گردشگران را به خود اختصاص داده و بعد از آن سراب گاماسیاب قرار دارد.
احمدی با بیان اینکه این شهرستان‌ ظرفیت‌های زیادی در بخش گردشگری دارد و توسعه زیرساخت‌ها باعث رونق گردشگری آن می‌شود، تصریح کرد: سراب‌های شهرستان یکی از ظرفیت‌های بسیار مهم گردشگری هستند که می‌توانند نهاوند را در کشور مطرح کنند و باعث جذب گردشگران زیادی از نقاط مختلف کشور شوند و البته این سراب‌ها نیاز به ایجاد زیرساخت‌های مناسب دارند.

وی در ادامه به مرمت بقعه امامزاده بدیع‌الزمان با اعتبار پنج‌میلیارد ریال اشاره کرد و گفت: مرمت این بقعه با اعتبار پنج‌میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر رئیس جمهوری شهید شامل بام‌سازی، مرمت و بندکشی فضاهای داخلی و خارجی در حال انجام است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نهاوند، ادامه داد: بنای امامزاده بدیع‌الزمان که مربوط به دوره قاجار است که در سال ۱۳۸۷ به شماره ۲۵۱۱۰ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

احمدی یادآور شد: همچنین مرمت مسجد جامع نهاوند با اعتبار سه میلیارد ریال آغاز شده و بنای این مسجد که مربوط به دوره سلجوقی است در سال ۱۳۶۵ به شماره ۱۷۰۹ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است. 
وی تاکید کرد: مرمت آثار تاریخی نهاوند در راستای معرفی هر چه بیشتر این شهر تاریخی و جذب گردشگر با مساعدت مسئولان ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام 
 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023