جامعه شهری

سه سال نوسازی مسکن؛ دو برابر دولت قبل

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: میانگین صدور پروانه بافت‌های فرسوده در سه سال فعالیت دولت سیزدهم در مقایسه با هشت سال دولت قبل ۱۰۰ درصد رشد داشت.

به گزارش مجله خبری آبادی 118، محمد آیینی امروز (سه‌شنبه) در نشستی خبری درباره عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم اظهار کرد: نوسازی مسکن در بافت فرسوده شهری در دولت سیزدهم عرصه رکوردشکنی و رشدهای فراوانی بود و چهار رکورد جابه‌جا شد.

وی افزود: اولین موفقیت دولت سیزدهم در بافت‌های فرسوده این بود که ۱۰۰ هزار واحد فرسوده برچیده شد. دوم اینکه از محل این ۱۰۰ هزار واحد ۲۹۰ هزار واحد به مرحله ساخت رسید. از این تعداد نیز ۱۰۴ هزار واحد به بهره‌برداری رسید. هم‌چنین در سال ۱۴۰۲ بالاترین میزان صدور پروانه را در بافت‌های فرسوده داشتیم که برای ۹۶ هزار واحد پروانه صادر شد. این اقدامات در هر چهار بخش بی‌سابقه بود

رشد ۱۰۰ درصدی نوسازی مسکن نسبت به دولت‌های قبل

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: میانگین صدور پروانه بافت‌های فرسوده در سه سال فعالیت دولت سیزدهم در مقایسه با هشت سال دولت قبل ۱۰۰ درصد رشد داشت.

آیینی با بیان این‌که سال ۱۴۰۰ برای ۷۳ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده پروانه صادر شده بود، گفت: به دنبال اجرای بسته‌های تشویقی این رقم در سال ۱۴۰۲ به ۹۶ هزار واحد رسید که رشد ۳۱ درصد را نسبت به دو سال قبل نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران تاکید کرد: به دنبال اجرای بسته تشویقی ۱۹ بندی نوسازی بافت‌های فرسوده به تمامی شهرها نزدیک به ۳۰۰ شهر این بسته تشویقی را اجرا کردند.

وی تصریح کرد: حاصل سیاست‌گذاری‌ها و تلاش‌های انجام شده این است که سهم ساخت‌وساز در بافت فرسوده از ۱۹ درصد سال ۱۴۰۱ به ۲۲.۵ درصد در سال ۱۴۰۲ رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی محرومیت زدایی در محلات هدف بازآفرینی شهری را از دیگر محورهای این شرکت در دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: در دولت سیزدهم بهسازی معابر خاکی یک هزار و ۱۷۰ محله حاشیه‌ای و سکونتگاه‌های غیر رسمی (محلات کمتر برخوردار) به بهره برداری رسید که در مجموع ۴۸۸ شهر با توزیع قیر به طول بیش از ۲۰۰۰ کیلومتر آسفالت معابر خاکی داشته‌اند.

وی ادامه داد: در بخش خدمات زیربنایی و روبنایی در طول دولت سیزدهم ۹۰۰ پروژه به اتمام رسید و مطالبات قبلی در این بخش پرداخت شد که شامل تحویل ۳۱ مدرسه، ۳۲ درمانگاه، هفت کلانتری، ۲۴ مجموعه ورزشی و دیگر پروژه‌ها است.

آیینی اظهار امیدواری کرد در دولت چهاردهم برنامه‌های پایه گذاری شده در دولت سیزدهم تداوم یابد.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023