گردشگری و سفر

ضرورت توجه به گردشگری با رعایت قوانین

مجله خبری آبادی 118/خراسان جنوبی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوب با تاکید بر لزوم توجه به قوانین گفت: گردشگری را با قوانین و مقررات دنبال می‌کنیم.

هادی شاهوردی، امروز سه شنبه ۱۱ مرداد در شورای اداری و نشست تخصصی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی در بشرویه اظهار داشت: برای توسعه و حمایت در حوزه صنایع دستی و گردشگری این شهرستان آمادگی داریم.

به گزارش مجله خبری آبادی 118، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی افزود: این امکان وجود دارد تا از محل بند الف تبصره ۱۸ و کمک‌های فنی اعتباری به متقاضیان تسهیلاتی در جهت توسعه و حمایت از بخش گردشگری بشرویه ارائه دهیم.

وی در خصوص صنایع دستی شهرستان بشرویه بیان کرد: در حوزه صنایع دستی در بشرویه برک و کرباس آن منحصر به فرد است که با سیاست های درست این حوزه را باید توسعه دهیم.

شاهوردی با تاکید بر لزوم توجه به قوانین گفت: گردشگری را با قوانین و مقررات دنبال می کنیم و تمام تلاش همکاران ما بر این است ضمن حمایت از حوزه گردشگری بحث سوابق و قوانین حفظ شود و در حوزه صنایع دستی سومین اداره کل در خصوص اشتغال در این حوزه هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی به موضوع حفاظت از آثار تاریخی اشاره کرد و گفت: در زمینه حفاظت و حراست از آثار تاریخی و سرمایه هایی که متعلق به شهرستان است باید بیشتر تلاش شود و نیز در خصوص جذب سرمایه گذار در این زمینه توجه ویژه ای صورت گیرد.

حسن علیزاده، فرماندار بشرویه نیز اظهار کرد: ظرفیت‌های بسیاری در حوزه میراث فرهنگی در بشرویه وجود دارد؛  روستاهای نمونه گردشگری همچون باغ روستای کرند و مینی ماسوله خداآفرید و در کنار آن کویر بکر بشرویه از جاذبه های منحصر به فرد و دیدنی این شهرستان است.

وی درخصوص مطالبات حوزه گردشگری بشرویه گفت: اولین و مهمترین مطالبه در سطح شهرستان بشرویه بحث پرداختن و توجه به تبلیغات در خصوص ظرفیت های گردشگری و شناساندن ظرفیت های بشرویه برای ایجاد سرمایه گذاری در این حوزه است.

علیزاده به مشکلات زیرساختی حوزه گردشگری این شهرستان اشاره کرد و افزود: متاسفانه برخی از زیرساخت ها در حوزه های سرمایه گذاری در بخش های گردشگری در بشرویه با مشکل مواجه است که همین امر روند سرمایه گذاری در این حوزه را با کندی روبه رو می کند.

فرماندار بشرویه خاطرنشان کرد: توجه به حوزه های صنایع دستی و میراث فرهنگی از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری می کند و می تواند به توسعه منطقه و اشتغال زایی در این شهرستان کمک شایانی داشته باشد.

انتهای پیام 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023