اجتماعی

ضرورت دیده‌بانی حقوق بشر توسط زنان در جهان/ مقابله با تلاش دشمن در هویت‌زدایی از بانوان مسلمان

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با شاناز ابراهیم، همسر رئیس‌جمهور عراق دیدار و کفتگو کرد.

به گزارش مجله خبری آبادی 118، دکتر انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با شاناز ابراهیم، همسر رئیس‌جمهور عراق در تهران دیدار و بر ضرورت افزایش همکاری‌های دو جانبه در حوزه بانوان تاکید کرد.

دکتر خزعلی در دیدار با شاناز ابراهیم، با اشاره به دستاوردهای کنگره بین المللی زنان تاثیرگذار که تعدادی از مقامات عراقی نیز حضور داشتند افزود: ما به دنبال فعال سازی توافقات در زمینه پشتیبانی علمی و همکاری های دو جانبه بانوان نخبه و دانشگاهی هستیم.

در این دیدار مساله حمایت از دیده بانی حقوق بشر توسط زنان در کشورهای مختلف، همچنین برگزاری جشنواره‌ها و برنامه‌های مشترک فرهنگی میان بانوان دو کشور مورد تاکید طرف ایرانی قرار گرفت که با استقبال بسیار خوب خانم شاناز ابراهیم مواجه شد.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در دیدار با شاناز ابراهیم همسر رییس جمهور عراق، تبادل اقتصادی دو کشور خصوصا دستاوردها و تولیدات زنان سرپرست خانوار را موجب رونق اقتصادی دو کشور و بهینه سازی تعاملات دو جانبه در مسیر رشد و ارتقای بانوان دانست.

شاناز ابراهیم، همسر رییس جمهور عراق نیز در این دیدار با تاکید بر وجود مشترکات فرهنگی فراوان بین دو کشور ایران و عراق، گفت: با توجه به وجود علقه‌های فراوان فرهنگی و آداب و رسوم مشترک بین دو کشور، افزایش همکاری‌ها در حوزه زنان و خانواده ضروری است.

وی با ابراز ناخرسندی از نفوذ فرهنگی دشمن در حوزه مسائل زنان و خانواده، بر ضرورت مقابله با تلاش دشمن در هویت زدایی از زنان مسلمان تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، همچنین خانم شاناز ابراهیم همسر رییس جمهور عراق با خانم دکتر جمیله علم الهدی همسر رییس جمهور کشورمان دیدار و در این ملاقات بر افزایش همکاری‌های مشترک و ضرورت تبادلات فرهنگی دو کشور تاکید شد.

گفتنی است، عبداللطیف رشید، رئیس‌جمهور عراق که به دعوت رسمی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور به تهران سفر کرد، در بدو ورود به تهران در فرودگاه بین المللی مهرآباد مورد استقبال سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان قرار گرفت. همچنین شاناز ابراهیم، همسر رئیس‌جمهور عراق هم که او را در این سفر همراهی کرده است از سوی دکتر انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده مورد استقبال قرار گرفت.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023